خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
سرهنگ پاسدار سعدی محمدی گفت: در روز‌های ۱۱ و ۱۲ مهر، رزمایش الی بیت‌المقدس در منطقه عمومی سیاخ و دارنگون شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۱۲۶۰
|
۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ پاسدار سعدی محمدی، در جمع خبرنگاران گفت: رزمایش الی‌بیت المقدس با شعار "بسیج؛ چهل سال خودباوری، امنیت و خدمت" با حضور ۵ گردان از گردان‌های بیت‌المقدس سپاه عشایر فارس در منطقه عمومی سیاخ و دارنگون شیراز برگزار می‌شود.

وی هدف از این رزمایش ۲ روزه را تجدید سازمان، نمایش اقتدار، سنجش توان و آمادگی رزمی، افزایش آمادگی عملیاتی، تخصصی و جسمانی و سنجش و ارتقاء توان امنیتی، دفاعی و امدادی و مردمی کردن دفاع اعضای گردانهای بیت‌المقدس سپاه عشایر و تمرین تعامل و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها اعلام کرد.

این فرمانده نظامی در سپاه عشایر فارس با بیان اینکه در رزمایش یاد شده تاکتیک‌های مختلف دفاع تمرین خواهد شد، گفت: انجام عملیات بازپس گیری سرزمین، عملیات تاخیری، کمین و ضد کمین، هلی برن و ضد هلی برن، دفاع از مناطق حساس و حیاتی، امداد و نجات و مردم یاری از اجزای پیش بینی شده برای این رزمایش است.

او با اشاره به اینکه حرکت در شب نیز طی این رزمایش تمرین خواهد شد، گفت: در کنار اجرای این رزمایش، ۴ گروه جهادی سپاه عشایر با استقرار در مناطق کمتر برخوردار و محروم عشایری منطقه، خدمات سازندگی و محرومیت زدایی را اجرایی خواهند کرد.

محمدی گفت: واکسیناسیون دام و طیور، مرمت و ساخت ۲ واحد مسکونی، مرمت یک باب مدرسه، توزیع بسته‌های حاوی نوشت افزار توسط گروه‌های جهادی و با همکاری خیرین انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه عشایر استان فارس در دوران دفاع مقدس، بیش از ۱۰ هزار رزمنده به جبهه‌ها اعزام کردند، گفت: عشایر غیور فارس در این دوران، ۲ هزار شهید، ۶۱۳ جانباز و ۱۴۷ آزاده تقدیم نظام و آرمانهای انقلاب اسلامی کردند.

جانشین فرمانده سپاه عشایر فارس با بیان اینکه ۳۰ آبانماه امسال، یادواره امیران، سرداران و ۲ هزار شهید عشایر فارس در شیراز برگزار می‌شود، گفت: گروه‌های جهادی نیز با هدف پاسداشت یاد و خاطره این شهدا، ۲ هزار خدمت را در مناطق محروم و کمتر برخوردار عشایر استان فارس سامان خواهند داد.

محمدی گفت: اقدامات گروه‌های جهادی از یکماه قبل آغاز شده است و تا زمان ارائه ۲ هزار خدمت تعریف شده، ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها