خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی ملایر از اجرای بیش از 100 عنوان برنامه اصلی و فرعی به مناسبت هفته ناجا در حوزه‌های مختلف در شهرستان ملایر خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۱۳۰۱
|
۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱

اجرای بیش از 100 عنوان برنامه به مناسبت هفته ناجا در ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، سرهنگ محمدباقر سلگی به مناسبت هفته ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نیمه نخست امسال کشفیات انواع مواد مخدر در این شهرستان ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

وی افزود: در مدت یاد شده دستگیری قاچاقچیان، خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر ۴۷ و دستگیری معتادان متجاهر و کارتن خواب ۵۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.

فرمانده انتظامی ملایر به افزایش بیش از سه برابری ماده مخدر هروئین و افزایش کشف ۶ درصدی ماده مخدر تریاک در ۶ ماهه امسال اشاره و بیان کرد: در این مدت بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در این شهرستان کشف شد که ملایر رتبه برتر استان را با ۵۴ درصد افزایش عملکرد نسبت به مدت مشابه سال قبل در مبارزه با انواع قاچاق کالا کسب کرد.

وی افزایش ۱۲۹ درصدی کشفیات انواع کالای قاچاق، افزایش ۴۵ درصدی کشف انواع سرقت، کاهش ۴۱ درصدی سرقت منزل، کاهش ۴۷ درصدی کیف قاپی، کاهش وقوع ۴۰ درصدی کلاهبرداری و افزایش ۶۷ درصدی قتل را از دیگر آمارهای انتظامی این شهرستان در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد.

سلگی با بیان اینکه مبارزه بی‌امان، هدفمند و قاطعانه با سوداگران مرگ همچنان در دستور کار است، ادامه داد: در این مدت باند حرفه‌ای سرقت احشام در این شهرستان متلاشی و در این راستا ۱۰ تن دستگیر شدند.

وی همچنین کاهش ۵۵ درصدی مزاحمت، کاهش ۲۰ درصدی نزاع فردی، کاهش ۲۳ درصدی نزاع دسته‌جمعی و کشف بیش از ۲۵ هزار لیتر سوخت و فرآورده‌های نفتی قاچاق را از دیگر اقدامات امسال و نشان از عزم جدی پلیس ملایر در مبارزه بی‌امان با مجرمان و مخلان نظم و امنیت برشمرد.

فرمانده انتظامی ملایر افزود: کاهش ۶۰ درصدی تعداد تصادفات جرحی و ۶۳ درصدی تعداد مجروحان تصادفات درون شهری از دیگر اقدامات موثر پلیس راهور ملایر در ۶ ماهه امسال است که به منظور ارتقای سطح نظم و ترافیک با جدیت در دستور کار است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات ارزشمند حوزه سازش پرونده‌های قضابی ارجاع شده به واحدهای مشاوره کلانتری‌های شهری گفت: در مدت یاد شده از ۳۱۳ فقره پرونده قضایی تشکیل شده در کلانتری‌های ملایر، ۱۹۲ فقره معادل بیش از ۶۱ درصد به مصالحه منجر شد.

سلگی اظهار داشت: در زمینه آموزش همگانی و اطلاع‌رسانی نیز ۸۱ جلسه آموزش همگانی برای پنج هزار ۶۰۰ فراگیر توسط کارشناسان و مربیان پلس در نیمه نخست امسال برگزار شد.

وی همچنین به آغاز هفته ناجا اشاره و بیان کرد: بیش از 100 عنوان برنامه اصلی و فرعی در حوزه‌های مختلف آموزش همگانی، ورزشی، معنوی، قرآنی، علمی، عمرانی و فرهنگی همراه با اجرای طرح‌های انتظامی و در راستای تولید و ارتقای سطح نظم و امنیت جامعه در این هفته اجرا می‌شود.

فرمانده انتظامی ملایر تجلیل از مشاوران پلیس، یادواره شهدای نیروی انتظامی و دفاع مقدس، سرکشی و بازدید از خانواده شهدا، دیدار با امام جمعه ملایر، غبارروبی گلزار شهدا، همایش پیاده‌روی خانوادگی عاشورائیان، حضور در میعادگاه‌های نماز جمعه، برپایی نمایشگاه پلیس تخصصی و ارائه خدمات مشاوره‌ای و افتتاح پارک ترافیک را از جمله برنامه‌های هفته ناجا برشمرد.

وی از مشارکت همیشگی مردم با پلیس، حمایت‌های دستگاه قضایی شهرستان و همراهی دلسوزانه فرماندار ویژه ملایر و مدیران دستگاه‌های اجرایی تقدیر کرد و افزود: با مشارکت خوب مردم بود که توانستیم در کشف انواع جرم موفق عمل کنیم.

سلگی با اشاره به برپایی چهار موکب همزمان با ایام اربعین در حوزه این شهرستان گفت: تمامی تمهیدات و زیرساخت‌های لازم برای برقراری نظم و امنیت زائران اندیشیده شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات