رئیس سازمان بسیج عمران و مهندسی استان مازندران:

پل بعثت دروازه ورود به ساخت پل‌های ماندگار در جهان است

رئیس سازمان بسیج عمران و مهندسی استان مازندران گفت: پل بعثت دروازه ورود به ساخت پل‌های ماندگار در جهان است، اگر ابعاد واقعی مهندسی آن مورد بررسی قرار گیرد شاهد تحول بنیادین در صنعت پل سازی جهان خواهیم بود.
کد خبر: ۹۱۸۱۶۱۷
|
۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

به گزارش سرویس بسیج مهندسین عمران و معماری،  چندی پیش همایش علمی پل بعثت با به همت سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان مازندران برگزار شد.

 در ارتباط با ضرورت تشریح ابعاد ساخت مهندسی پل بعثت با محمدعلی امامی رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان مازندران گفت و کردیم.

وی با اعلام اینکه ساخت پل بعثت یک شاهکار مهندسی در طول دوران دفاع مقدس است، تصریح کرد: ساخت این پل با وجود شرایط سخت جنگ و تحریم باید به صورت جدی‌تر مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

امامی با اشاره به تحریم‌های علمی کشور در دوران دفاع مقدس و عدم دسترسی مهندسان به دانش علمی مانند عصر حاضر، نشان از توانمندی علمی و ذاتی مهندسان کشور دارد.

وی اضافه کرد: ساخت این پل نشان از توانمند فکر و هوش بالایی ایرانی در کنار تعهد به کشور را به خوبی نمایان می‌کند.

رئیس سازمان بسیج عمران و مهندسی استان مازندران خاطر نشان کرد: تعهد همراه با تخصص یکی از ویژگی‌های سازندگان و طراحان این پل است که باید سالیان سال نه تنها درباره ویژگی‌های فنی این پل بلکه درباره تعهد آنها به کشور هم صحبت کرد.

وی خاطر نشان کرد: اخلاق حرفه‌ای مهندسی در ساخت این پل به خوبی به نمایش گذاشته شده است و نباید از کنار رشادت‌ها و از خودگذشتگی رزمندگان در حین بررسی مباحث فنی پل به راحتی عبور کرد.

امامی با اعلام اینکه خلاقیت یکی از  مولفه‌های اصلی ساخت این پل بوده است که طراحان و سازندگان این پل همه ویژگی‌های مهندسان برجسته را در خودشان داشتند، افزود: در ساخت پل بعثت، تعهد، تخصص، خلاقیت، نوآوری و حتی آینده‌نگری و از همه مهمتر عشق و علاقه نظام اسلامی بسیار برجسته است.

وی در پاسخ به این سؤوال که آیا لازم است پس از گذشت ۳۰ سال درباره ابعاد مهندسی و فنی این پل مورد بحث و بررسی قرار گیرد، بیان کرد: ساخت این پل در زمان و نوع خودش پدیده است، تصمیم‌گیری، تصمیم سازی و برنامه‌ریزی برای ساخت پل در شرایط جنگ و تحریم و بکاربردن خلاقیت در این دوره نمونه بارز دانش فنی اثر گذار در ساخت این پل است، اگر این ایده و تفکری که در ساخت پل بعثت به صورت جدی مورد واکاوی قرار گیرد خلاقیت‌های بعدی را به همراه دارد.

امامی اضافه کرد: پل بعثت دروازه ورود به ساخت پل‌های ماندگار در جهان است، اگر ابعاد واقعی مهندسی آن مورد بررسی قرار گیرد شاهد تحول بنیادین در صنعت پل سازی جهان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری این پل را در محلی از اروند که رودخانه ۹۰۰ متر عرض و حداکثر ۱۲ متر عمق داشته ساخته شده که  با استفاده از لوله‌های فولادی به طول ۱۲ متر و قطر ۱۴۲ سانتیمتر در برنامه کاری قرار گرفته و بهره‌برداری از آن در ۲۲ مهرماه سال ۶۵ آغاز شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار