به مناسبت سالروز شهادت حضرت رقيه(س) همایش سه ساله های حسینی با حضور دختران سه سال و مادرانشان به همت حوزه حضرت فاطمه (س) بسیج خواهران سپاه ناحیه پارس آباد در مهدیه درالقرآن شهرستان پارس آباد برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۱۷۱۹
|
۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، فیروزه جعفرپور مسئول بسیج خواهران در سپاه ناحیه پارس آباد در این آیین ضمن خیر مقدم گویی و عرض تسلیت به مناسبت سالروزشهادت حضرت رقیه (س) گفت: آشنایی کودکان با معارف عاشورایی از اهداف این همایش است.

حجت الاسلام پیمان آفاری مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه پارس آباد سخنران این مراسم اظهار کرد: قیام عاشورا سراسر درس است، وسالروز شهادت حضرت رقیه (س) نیز درسی برای آزاد مردان و زنان دنیا است، درسی که امروز باید از مقاومت آن حضرت در برابر ظالمان در خرابه شام گرفت، این است که حجاب و عفاف تا آخرین لحظه زندگی جزئی جدا نشدنی از فرهنگ حسینی است حتی تا پای جان و امروز زنان و دختران ما باید از رقیه (س) الگو بپذیرند.

وی گفت: روح پاک کودکان آماده دریافت مفاهیم دینی و معارف اسلامی است و نقش مادران نیز در شکل گیری اعتقادات کودکان بسیار مهم است.

وی هدف از این برنامه معنوی را ترویج فرهنگ غنی عاشورا بیان کرد و ادامه داد: معارف اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه وآله وسلم و علل قیام عاشورا از کودکی باید بیان شود.

حجت الاسلام آفاری به توطئه‌های استکباری اشاره کرد و افزود: همه‌ی محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام وظیفه دارند در تبیین صحیح فرهنگ غنی عاشورای حسینی و برای آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی نسل جوان و نوجوان جامعه و مقابله با شبهات ایجاد شده توسط دشمنان اسلام تلاشی تأثیرگذار داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت رقیه سلام الله علی‌ها جلوه دیگری از شکوه و عظمت حماسه عاشورای حسینی است و برای آزادگان جهان دارای پیام‌هایی بزرگ است.

وی تصریح کرد: اگر همایش سه ساله‌های حسینی امروز برگزار می‌شود موضوع اصلی خروجی آن باید تربیت فرزند باشد و پاسخ به این سوال که چه کنیم تا حضرت رقیه وار فرزند خود را تربیت کنیم.

وی افزود: سن سه سالگی بهترین فرصت برای تربیت فرزند است و اگر تربیت به نوعی دغدغه در خانواده‌ها تبدیل شود، این گونه همایش‌ها می‌تواند جرقه‌ای برای اشاعه فرهنگ تربیتی بر مبنای فرهنگ دینی باشد و در نهایت مدل زندگی خانواده‌ها اسلامی می‌شود.

این مراسم با مداحی و سینه زنی و دختران سه ساله و مادران آنان برگزار شد و در رثای شهدای کربلا اشک ماتم ریختند.
ارسال نظرات