خبرهای داغ:

لزوم سرمایه‌گذاری در آمادگی روحی و روانی متسابقین مسابقات قرآن

داور چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم گفت: به نظر من در مجموع متسابقین در مرحله نیمه نهایی بسیار راحت تر اجرا کردند ولی در مسابقات فینال، افراد بسیار پراسترس بودند و صداهای آنها بعضا دچار مشکل شده بود.
کد خبر: ۹۱۸۱۸۱۰
|
۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، علی اکبر ملک شاهی، داور بخش لحن اذان و دعاخوانی چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم گفت: به نظر من در مجموع متسابقین در مرحله نیمه نهایی بسیار راحت تر اجرا کردند ولی در مسابقات فینال، افراد بسیار پراسترس بودند و صداهای آنها بعضا دچار مشکل شده بود.

وی افزود: نکته ای که قابل تامل است این بود که عمدتا بخش اذان و دعا خوانی در مراحل مختلف مسابقات ملی قرآن کریم به مدت دو دقیقه است و زمانی که در مرحله فینال مدت زمان اجرا بیشتر از دو دقیقه می شود صداهای متسابقین آمادگی لازم را ندارد.

ملک شاهی تصریح کرد: به نظر می آید که برگزار کنندگان مسابقات باید یک سرمایه گذاری بیشتری در بخش آمادگی روحی و روانی برای متسابقین انجام دهند.

وی درباره برگزاری این دوره از متسابقین به میزبانی اصفهان بیان کرد: به نظرم محل اسکان داوران، اسکان متسابقین، محل پذیرایی و برگزاری مسابقات از لحاظ ساختاری بسیار قابل قبول بود و نکته قابل تامل برنامه ریزی ساعتی بسیار خوب برگزار کنندگان در این دوره از مسابقات بود .

ملک شاهی عنوان کرد: معمولا روال مسابقات به نحوی بوده که شاهد پیشرفت روز افزون بوده ایم و همواره مسابقات رو به جلو حرکت کرده است، شرایط فعلی مسابقات زمینه ساز استرس برای متسابقین بوده است و باعث خراب کردن اجرائات متسابقین می شود.

وی اذعان کرد: نکته ای دیگر که بیاد به آن توجه کرد، این بوده که نیازمند هستیم که تشویقات افراد برتر مسابقات قرآن کریم افزایش قابل توجه ای یابد، متاسفانه تشویقات و جوایز افراد برتر مسابقات ملی قرآن کریم در شان متسابقین نیست، همیشه تشویق چه برای بزرگسالان و چه کودکان و برای هر سنی تاثیر مثبتی دارد و روحیه افراد با تشویق گرفتن همواره بهتر می شود .

ارسال نظرات