کد خبر: ۹۱۸۱۸۴۴
|
۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم؛
میان جبهه های جنوب و مسیر نجف تا کربلا چه رابطه ای است؟! معنویت، خلوص، صفا، عشق، فداکاری، ایثار و مفاهیمی دیگر که در خیلی از مکان ها و زمان ها تنها مفهومی است که در ذهن باقی می ماند اما تجلی ثبوتی آن را رزمندگان در دفاع مقدس و هم اکنون خدّام الحسین در اربعین به نمایش می گذارند.
چه رابطه ای در عوالم بالا بین این دو برقرار است را نمی دانم اما می دانم فضای ملکوتی که در دفاع مقدس، خاکیان را افلاکی می کرد امروز در قالب حرکت اربعین، زائران حسین را عرشی می کند و آنها را به ظهور حضرت حجت (عج) بشارت می دهد.
بی جهت نیست این همه شباهت... شاید دلیلش این است که اربعین یکی از ثمرات خون پاک شهیدان دفاع مقدس است، همان جنگی که امتداد عاشورا بود و امروز اربعین امتداد دفاع مقدس است پس باید گفت اربعین امتداد عاشوراست چون همه چیز به حسین و عاشورا بر می گردد چه دفاع مقدس باشد و چه جنبش عظیم اربعین.
اگر بزرگان در وصف جبهه ها می گفتند اینجا رزمندگان راه صد ساله را یک شبه طی می کنند شاید بتوان همین را در وصف حرکت عظیم اربعین گفت؛ به چشمان خود دیدم جوانی چهل ساله را که بعد از ده ها سال برای اولین بار نمازش را ایام اربعین در کربلا خواند.
شاید آن روز کمتر کسی اثر مجاهدت و استقامت رزمندگان را با این افق دید نظاره می کرد اما امروز می توان خواری و زبونی استکبار را در مقابل جبهه اربعینی ها حس کرد که چگونه این حرکت، ما را به تمدن بزرگ نوین اسلامی نزدیک می کند.
مگر می توان نشست و نظاره کرد که عده ای چگونه برای تحقق ظهور، اربعین به جوش و خروش درآمده اند؟ مگر قلب انسان اجازه ماندن می دهد؟! مگر عقل انسان قبول می کند که از این عشق بازی عقب بماند؟! مگر می توان اربعین کربلا نرفت؟ خیر... اربعین، کربلا را باید رفت حتی به عنوان سیاهی لشکر...
نمی شود از قافله عشقی که به برکت نجوای عاشقانه رزمندگان در دل شب ها در قبرهای تاریک اطراف پادگان ها به راه افتاده، عقب ماند. اربعین را باید رفت...
بی جهت نیست کشتی حسین (ع) اسرع و اوسع است، کشتی اربعینی حسین است که ما را با این سرعت به سمت تمدن اسلامی و ظهور پیش می برد. آن هم درست در زمانی که تمدن غرب تمام امکانات نظامی و فرهنگی و سیاسی و ... خود را برای کمرنگ کردن نام اسلام و شیعه و سید الشهدا به کار گرفته است. استکبار داعش ایجاد می کند، تفرقه می اندازد، فتنه انگیزی در عراق و ایران و ... می کند اما غافل از اینکه «والله خیر الماکرین» است و خداوند، حسین را برای مقابله دائمی با استکبار در همه زمان ها گذاشته است چه استکبار یزید و شمر و عمر سعد باشد و چه استکبار نتانیاهو و ترامپ و جانسون باشند. حسین برای همه زمان هاست حسین برای همه مکان هاست و این معنای کل یوم عاشورا و کل ارض کربلاست یعنی هر جا استکباری قد علم کرد حسین در مقابل او می ایستد و او را به نابودی می کشاند و خود باقی می ماند...
این است سنت خداوند متعال که فرمود: «وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ» خداوند اراده کرده است استکبار را نابود کند و نهضت جهانی مهدوی و حسینی را در سرتاسر عالم بر پا کند.
ای مسلمانان عالم بشتابید حسین می خواهد ما را به مهدی برساند. ندای «هل من ناصر» مهدی در اربعین طنین انداز است. به همین دلیل است که اربعین را باید رفت...
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات