فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت:امروز تمام استکبار بسیج شده تا روحیه فداکاری، از خودگذشتگی و شهادت طلبی را از مردم ایران بگیرد.
کد خبر: ۹۱۸۱۹۲۲
|
۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

استکبار می‌خواهد روحیه فداکاری و شهادت طلبی را از ایرانیان بگیردبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سردار رمضان زیراهی فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه صبح امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در دوره‌ای بسیارحساس قرار داریم که استکبار چهانی با تمام قوا وارد شده و با تحکم به کشور‌ها از آن‌ها خواسته در محاصره ایران اسلامی شرکت کنند.

او با بیان اینکه امروز همه کفر در مقابل در مقابل اسلام است افزود: استکبار به دنبال آن است که روحیه فداکاری، از خودگذشتگی و شهادت طلبی را از مردم ایران بگیرد پس نیاز است این توطئه‌ها را ختثی شوند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: نیمی از جمعیت کشور ما دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند و نیاز است که فداکاری آن دوران به این جمعیت جوان و نوجوان کشور بازگو شود تا از تجربیات آن دوران استفاده شود.

سردار زیراهی ادامه داد: تا پیش از آغاز جنگ تحمیلی، همه جنگ‌ها بین دو بلوک شرق و غرب بود, در حالی که در جنگ تحمیلی دو بلوک شرق و غرب دست یه دست هم داده و بر علیه ایران به پا خواستند.

پس  عملیات ولفجر ۸ همه متوجه شدند که ایران قدرت غالب است

او با بیان اینکه تا پیش از عملیات والفجر هشت همه دنیای غرب فکر می‌کرد, این جنگ غالب و مغلوبی ندارد تاکید کرد: پس از عملیات والفجر هشت استراتژیست‌های جنگی و حتی سیاستمداران جهان متوجه شدند که ایران در این جنگ با یک قدرت فوق العاده غالب است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه بیان کرد: پس از این عملبات، شاهد سرازیر شدن انواع تجهیزات نظامی از بلوک شرق و غرب به عراق بودیم.

آمریکایی حمله به تاسیسات نفتی ایران را کلید زدند

سردار زیراهی عنوان کرد: عملیات کربلای پنج که حتی با حضور مستقیم آمریکایی‌ها در جبهه مقابل ایران و انواع کمک به صدام بوده با پیروزی‌های خیره کننده‌ای از طرف ایران تا چند کیلومتری دروازه بصره انجام شد, پس از این اتفاقات استراتژیست‌های آمریکایی حمله به تاسیسات نفتی ایران را به دست صدام کلید زدند.

او یادآور شد: در این دوره عملیات‌های مستقیم ایران با صدام و حمله به تاسیسات تفتی و نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری شدت بیشتری به خود گرفت.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه افزود: تجربه نشان می‌دهد که اگر قوی نباشیم همه دست آورد‌ها را استکبار جهانی پایمال می‌کند.

دشمن اقتدار ما را درک کرده است

سردار زیراهی با تاکید بر اینکه دشمن ما را به عنوان یک قدرت در محاسبات خود ارزیابی می‌کند بیان کرد:امروز ما قوی هستیم و دشمن هم اقتدار ما را درک کرده است و گرنه نمی‌توانستیم این مسیر دشوار را طی کنیم.

او گفت: جمهوری اسلامی ایران بنای جنگ با هیچ کس ندارد، اما اگر تعدی به خاک و مرز‌های ما شود کوبنده به آن‌ها جواب می‌دهیم آن چنان که در دوران دفاع مقدس و پس از آن برخورد کرده ایم.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: امنیت خوبی در خلیج فارس حاکم است و هر نوع ناامنی به حضور استکبار جهانی در این منطقه بر می‌شود.

سردار زیراهی با تاکید بر اینکه امنیت خلیج فارس فقط با حضور و همکاری برادران مسلمان ما در منطقه می‌تواند ایجاد شود عنوان کرد: منافع استکبار این است که با حضور نامشروع خود ایران هراسی در منطقه ایجاد و اقتصاد خود را با فروش تسهیلات نظامی رونق ببخشند.

برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای خلیج فارس

او گفت: در آستانه سی و دومین سالگرد حماسه شهدای خلیج فارس، ساعت ۹ صبح فردا (دوشنبه پانزدهم مهر) اطراف جزیره فارسی محل شهادت این شهدای گرانقدر گلباران می‌شود.

سردار رمضان زیراهی افزود: همچنین مراسم بزرگداشت حماسه آفرینی این شهدا ساعت ۹ صبح سه‌شنبه ۱۶ مهر در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار می‌شود و عصر این روز هم، مراسم بزرگداشتی در روستای بُحِیری زادگاه شهیدان مهدوی و توسلی برپا خواهد شد.

در ۱۶ مهر سال ۱۳۶۶، ۹ نفر از دریادلان نیروی دریایی سپاه به فرماندهی شهید نادر مهدوی در نزدیکی جزیره فارسی به طور مستقیم با نیرو‌های امریکایی که به آب‌های سرزمینی کشورمان تجاوز کرده بودند، نبرد کردند که هفت نفر از آنان نادر مهدوی، بیژن گُرد، غلامحسین توسلی، نصرالله شفیعی، مجید مبارکی، خداداد آبسالان و مهدی محمدیا به فیض شهادت نائل آمدند.

به همین مناسبت ۱۶ مهر روز نیروی دریایی سپاه نام گذاری شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها