خبرهای داغ:
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: اصحاب رسانه باید در خط مقدم جهاد در مقابل جبهه رسانه غرب مبارزه کنند که با نصرت الهی این جبهه را بشکنیم و پیش برویم.
کد خبر: ۹۱۸۲۱۰۲
|
۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳

اصحاب رسانه باید در خط مقدم جهاد در مقابل جبهه رسانه غرب مبارزه کنند/ باید هویت مسجد را تقویت کنیمبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام محمدهادی نظیری در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: در حوزه رسانه اعتقاد ما این است که این حوزه یکی از ظرفیت‌های بسیار عمیق و دقیق و اثرگذار است و همانگونه که دشمنان از ظرفیت رسانه استفاده می‌کنند ما باید از این ظرفیت هم در مقابله با دشمن و هم در پیشبرد اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بخش اول بیانیه گام دوم انقلاب دستاوردهای گام اول و ۴۰ سال اول انقلاب را برمی‌شمرند، گفت: دو محور، سیاست و راهبرد اساسی در بیانیه مورد توجه رهبری است؛ بخش اول این سیاست جوان‌گرایی و استفاده از ظرفیت نخبگان و جوانان انقلابی است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: راهبرد دوم رهبری نگاه امیدوارانه به آینده نظام و انقلاب است؛ سیاست‌ها، برنامه‌ها و رویکردهای ما باید در جهتی باشد که روحیه نشاط و امید به آینده در جامعه به وجود آید؛ جامعه ما جامعه‌ای است که آینده درخشان خواهد داشت و تمام اجزاء جامعه اسلامی اعم از ارکان رسمی انقلاب و عموم مردم با این راهبرد در گام دوم باید حرکت کنند.

وی با بیان اینکه امروز هر فضایی در جامعه ایجاد شود که ناامیدی را در جامعه ترویج دهد باید با آن مبارزه کرد، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب یکی از مؤثرترین هجمه‌ها را هجمه رسانه‌ای و تبلیغاتی بیان می‌کنند و مهمترین و کاربردی‌ترین حرکت را حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی و حرکت رسانه‌ای قوی در مقابل دشمن می‌دانند.

نظیری افزود: اصحاب رسانه باید در خط مقدم جهاد در مقابل جبهه رسانه غرب مبارزه کنند که با نصرت الهی این جبهه را بشکنیم و پیش برویم.

وی با بیان اینکه اعتقاد ما این است که رسانه‌ها پیش قراول انقلاب هستند، تصریح کرد: رسانه‌ها نقش اطلاعات عملیات دارند اول حرکت کنند و مسائل را شناسایی کنند و به مسئول تصمیم گیرنده نظام انتقال دهند؛ رسانه فقط یک خبررسان نیست یک رسانه فاخر انقلابی تمدن‌ساز فقط خبررسان نیست بلکه رسانه ما باید هوشمند باشد تا بتواند مسائل مختلف را شناسایی کند و در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های ارکان نظام دخیل شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان در خصوص مأموریت سازمان تبلیغات از منظر رهبری، گفت: اندیشه اسلام ناب را در جامعه تبیین کنید؛ اگر اندیشه‌ای که در فضای جامعه تبیین شود و اساساً اندیشه رهبری و امام(ره) باشد از ثمرات و خروجی این اندیشه این می‌شود که مردم اهل مقاومت و ایستادگی بار می‌آیند، تربیت می‌شوند و در مقابل جبهه استکبار یکی از رمزهای اصلی پیش برندگی جبهه اسلام است.

وی با اشاره به اینکه ما باید از ابزارهای روز و کارآمد برای تبیین اندیشه‌های اسلام ناب استفاده کنیم، تصریح کرد: مقابله و مواجهه با جبهه استکبار، نیازمند کشف راه نفوذ دشمن به جبهه انقلاب است بنابراین باید راه‌های نفوذ دشمن را شناسایی کنیم و برای بستن راه دشمن و نفوذ فکری و فرهنگی دشمن برنامه‌ریزی متناسب داشته باشیم.

نظیری با بیان اینکه یکی از مبانی و شاخصه‌های اصلی اسلام ناب این است که ولی فقیه خود را بشناسیم، خاطرنشان کرد: یکی از تکالیف انسان موحد این است که ولی خود را بشناسد و نقش آنها را در نقشه راه به عنوان یک انسان موحد تبیین کند.

وی تأکید کرد: امروز یکی از مهم‌ترین و اساسی‌‌ترین زیربنای جامعه خانواده است که از آن غفلت کردیم، خانواده یکی از بخش‌هایی است که جامعه استکبار روی آن برنامه‌ریزی می‌کند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان ابراز داشت: ما باید برای تقویت بنیان خانواده در بستر معرفتی و عقیدتی کار کنیم و سازمان تبلیغات به صورت جدی وارد کار شده و طرحی به نام طرح «هم سرنوشتیم» را اجرا می‌کند.

وی در خصوص هیئت‌های عزاداری، گفت: اگر ما بتوانیم باید هیئت‌های عزاداری حسینی را تبدیل به یک ظرفیتی کنیم که نه تنها خانواده را تضعیف نکند بلکه تقویت کننده بستر خانواده باشد.

نظیری با بیان اینکه امروز هیئت‌ها از محله‌ها جدا شده است، ابراز داشت: افراد از محله‌های دیگر وارد هیئت می‌شوند و هرکدام از اعضای خانواده به یک هیئت می‌روند، ما باید هیئت‌های خانوادگی را تقویت کنیم و به گونه‌ای ساختار اجتماعی را طراحی کنیم که بنیان خانواده روزبه‌روز تقویت شود و زمینه‌ای برای رشد و تعالی فرزندان فراهم شود.

وی در حوزه مسجد، یادآور شد: ما در حوزه مسجد سرمایه‌گذاری خوبی را خواهیم داشت اما متأسفانه امروز از مسجد به صورت درست استفاده نمی‌شود چراکه مسجد نقش محوری را در محله ندارد ما باید بتوانیم این موضوع را ارتقاء دهیم و مسجد، محل اجرای برنامه‌ها و حلال مشکلات و مسائل مردم باشد.

نظیری با بیان اینکه ما باید هویت مسجد را تقویت کنیم، عنوان کرد: طرح امام محله نقش هدایت و راهبردی کل محله را بر عهده دارد.

وی در خصوص طرح پایگاه‌های سلامت اجتماعی که در حاشیه شهرها شکل گرفته است، گفت: این پایگاه نقش مسجد و امام مسجد را در آسیب‌های اجتماعی بررسی می‌کند که پنج پایگاه در شهرستان همدان و بقیه در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند که هدف این پایگاه‌ها پیگیری مسائل و مشکلات است که راهکار ارائه می‌دهند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه ما نیازمند هستیم که بعضی از اجتماعات بزرگ را شکل دهیم، افزود: فلسفه این اجتماعات و حرکت سیدالشهداء این است که یأس و ناامیدی در دل دشمنان  ایجاد کنیم و دشمن از این امر خائف است.

وی اعلام کرد: در روز اربعین اجتماع عظیم جاماندگان اربعین ساعت ۹ صبح از آستان مقدس امامزاده شاهزاده حسین(ع) با قرائت اقامه عزاداری و زیارت اربعین و پیاده روی تا امامزاده عبدالله(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات