سردار علی بلالی گفت: آمریکایی‌ها قبلا برای خودشان رعب و وحشتی ایجاد کرده بودند و تصور می‌کنند هنوز در همان مرحله هستند، اما امروز دیگر مردم منطقه فهمیدند که دیگر ترس از آمریکا بی‌معناست.
کد خبر: ۹۱۸۲۱۴۴
|
۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷

به گزارش سرویس خبرگزاری بسیج به نقل از برنامه "گفت‌وگوی سیاسی" با موضوع (بررسی و تحلیل سیاست فشار حداکثری آمریکا، سیاستی شکست خورده و بی‌فرجام در دیدار رهبری با فرماندهان سپاه) با حضور سردار علی بلالی، کارشناس مسائل راهبردی روانه آنتن شبکه رادیو گفت‌وگو شد.

علی بلالی در مصاحبه با رادیوگفت‌وگو اظهار کرد: آمریکا و اروپا جمهوری اسلامی را به عنوان کشوری که در حال تبدیل شدن به یک الگو برای خاورمیانه و محور مقاومت است، ارزیابی می‌کنند، برای همین اگر بتوانند جلوی این الگو شدن را بگیرند، فشارهایی که خواهند آورد با کمترین هزینه ممکن خواهد بود تا ما را زمین بزنند و در جای دیگر کار خودشان را پیش ببرند. از طرف دیگر فاکتوری را برای شیوخ منطقه صادر کنند تا بگویند در برابر آن همه پول که از شما گرفتیم این کارها را هم برای شما انجام دادیم تا بتوانند باز هم از آنها پول بگیرند به عبارتی تداوم صدور فاکتور.

وی افزود: واقعا خباثت‌هایی که آمریکایی‌ها در بخش‌های مختلف علیه ما انجام می‌دهند، آن‌قدر ضدانسانی است که قابل توصیف نیست، برای مثال بیمار ما به دلیل فشارهای حداکثری آمریکایی‌ها از دستیابی به داروی خود محروم است. مسابقات ورزشی ما همین‌طور. دانشجوی ممتاز ما می‌خواهد برای شرکت در یک المپیاد علمی برود، تحت فشار قرار گرفته که نتواند برود. رفتارهایی از این دست نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در برابر ما به استیصال رسیدند که سراغ چنین مسائلی رفتند و سعی در فشار بر ما در عرصه دارو، ورزش و تبادلات علمی دارند.

کارشناس مسائل راهبردی ادامه داد: آمریکایی‌ها قبلا برای خودشان یک قدرت و هیمنه‌ و رعب و وحشتی ایجاد کرده بودند و تصور می‌کنند هنوز در همان مرحله هستند که یک ناوشان از یک منطقه به جای دیگر می‌رفت، همه در رعب می‌ماندند که ناو آمریکا آمد! اما امروز دیگر برایش تره خرد نمی‌کنند، به عبارتی دیگر ابهتی برای آمریکا نمانده است و مردم منطقه فهمیدند که دیگر ترس از آمریکا بی‌معناست. در حالی که در گذشته آنها بر ترس بر منطقه سیطره داشتند، اکنون دیگر نمی‌تواند آن قدرت سابق را اعمال کنند. لذا فشارهای حداکثری آنها بر جمهوری اسلامی به این دلیل است که از نشان دادن قدرت سابق عاجزند.

علی بلالی گفت: همان طور که رهبری فرمودند زمان بزن و درو تمام شده است و ما این را عملا نشان دادیم، به طوری که وقتی کشتی ما را در جبل‌الطارق گرفتند، ما در مقابل یک کشتی انگلیسی را در نزدیکی تنگه هرمز گرفتیم. آنها کشتی ما را ۴۰ روز نگه داشتند، ما کشتی آنها را ۷۰ روز توقیف کردیم. برای همین باید این عبارت را دوباره تکرار کرد که بزن و درو دیگر تمام شده است. از طرفی آنها به مرز هوایی ما تجاوز کردند، سامانه هوایی سوم خرداد قوی‌ترین و مدرن‌ترین پرنده جاسوسی دشمن را به زیر کشید. چنین رویکردی نشان می‌دهد ما در گفته‌ها و عمل‌مان در مبارزه با استکبار جدی هستیم و کوتاه نمی‌آییم.

وی افزود: وقتی حرف بر سر این باشد که زمان بزن درو تمام شده است، نیروهای مسلح فکر می‌کنند و طرح می‌آورند و برنامه می‌آورند که چگونه پیاده کنند. در حال حاضر ما توانستیم با تکیه بر دانش داخلی بخشی از صنعت نظامی کشور را خودکفا و پویا کنیم، اگر در سایر بخش‌ها به توصیه‌های رهبری بیشتر گوش می‌کردند و سعی در پیاده شدن آن داشتند، اکنون در سایر بخش‌ها نیز با مشکل مواجه نبودیم و با داشتن نیروی کار جوان و مستعد می‌توانستیم بسیاری از مشکلات فعلی را پشت سر بگذاریم.

کارشناس مسائل راهبردی در مصاحبه با رادیوگفت‌وگو عنوان کرد: ما فقط باید بدانیم که خودمان تصمیم می‌گیریم و با توجه به تدابیر فرماندهی کل قوا به تصمیم‌ها عمل می‌کنیم و کار را پیش می‌بریم و کسی برای ما تصمیم‌گیرنده نیست. خوشبختانه کشورهای محور مقاومت نیز متوجه شدند که می‌توان با این الگو کار کرد و این الگویی است که پاسخ می‌دهد.

ارسال نظرات