خبرهای داغ:
معاون اول رئیس جمهور گفت: بیرجند شهر استراتژیک راهبردی مهمی است که تکیه گاهی برای کشور در این نقطه کشور است مردم دغدغه آب آشامیدنی سالم داشته باشند.
کد خبر: ۹۱۸۲۲۰۵
|
۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در مراسم بهره برداری از پروژه آب رسانی به بیرجند از محمد شهر اظهار داشت: در شرایطی که آمریکایی ها فکر می کنند با وجود اینکه تحریم ها را بر زندگی مردم تحمیل کنند ؛ نظام را به سمت فروپاشی به پیش میبرند اما امروز طرح امریکایی به همت مردم و مسئولین به شکست انجامیده است.

وی عنوان داشت: کشوری که درگیر جنگ اقتصادی است به زعم آمریکایی ها نمی تواند در گوشه و کنار این کشور کارهای بزرگ اجرا کنند و به بهره برداری برسانند معنایش این است که در بقیه بخش های کشور از صنعت نفت، فلزی، کشاورزی و راه و شهرسازی فعالیت برای توسعه کشور است و کشور به کارگاه بزرگی برای فعالیت و توسعه تبدیل شده است.

جهانگیری ادامه داد: امیداریم در زمینه اقتصادی به جایی برسیم که بتوانیم دغدغه زندگی و معیشت مردم را مرتفع سازیم و مردم را به آرامش برسانیم.

وی با بیان اینکه در بخش آب و برق در سالهای اخیر کارهای بزرگی انجام گرفته است افزود: برخی  هشدارها در تابستان ها سالهای 96 و 97 به خاموشی ها که مسائل جدی در سالهای قبل بوده است هنری که در برق کشور انجام دادند نه تنها خاموشی جدی در کشور نداشتیم و صادرات برق هم داشتیم و کشورهای همسایگی ما نیاز به انرژی برق دارند ایران شایستگی دارد که قطب بزرگ تولید برق باشد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در بخش آب اتفاقات بی سابقه و کم نظیری افتاده و از ظلم هایی که در حق ملت و دولت می بینم گاهی اوقات تبلیغات منفی زیاد می شود که برخی مسئولین به نگفتن فعالیت ها خود اقدام می کنند چون باور کردنش برای همه سخت است.

وی با بیان اینکه عده ای در بوق و کرنا کردند که وضعیت کشور خراب است و کاری پیش نمی رود خاطرنشان کرد: در دولت مجوزی که برای سرمایه گذاری در آبهای مرزی کشور گرفتیم 8 میلیارد دلار بود که معادل 30هزار میلیارد تومان بوده است.

جهانگیری ادامه داد: سدهایی که از سالهای اول انقلاب شروع بکار شده بود و تونل های انتفال آب که لازم بود و نیمه کاره رها شده بود این کارها اتفاق افتاد. در وضعیت آب روستایی در سال 95 کار عظیمی شد و 500میلیون دلار اختصاص گرفت که آن سال نزدیک 3هزار روستا آبرسانی شد.

وی عنوان داشت: طرحی که امروز برای افتتاح بیرجند شهر استراتژیک راهبردی مهمی برای بیرجند که تکیه گاهی برای کشور در این نقطه کشور است مردم دغدغه آب آشامیدنی سالم  داشته باشند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: طرح سازگاری با کم ابی خوب اجرا شود در  استان خراسان جنوبی نیازمند فکرهای جدی برای توسعه است که آب یکی از زمینه های ایجاد توسعه است و باید با شرایط آبی توسعه ایجاد شود و طرح های متناسب با روشهای آبی باید اجرا شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها