سرپرست دفتر مرکزی حمایت حقوقی و قضایی ایثارگران در گفتگو با «بسیج»:
فلاح گفت: کارگاهی یک روزه با هدف توانمندساری مسوولین دفاتر حمایت، تبیین رویکردهای جدید و فعال سازی دفاتر حمایت در سایر نواحی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۲۲۷۴
|
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵

 مجید علی فلاح، سرپرست دفتر مرکزی حمایت حقوقی و قضایی ایثارگران در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج گفت: اولین کارگاه آموزشی یک روزه مسوولین دفاترحمایت حقوقی و قضایی ایثارگران و بسیجیان سراسر کشور با هدف توانمندسازی مسوولین دفتر حمایت و تشریح برنامه های سال 98 و تبیین رویکردهای جدید در معاونت سرمایه انسانی بسیج برگزار شد.

رویکردهای جدید دفاتر حقوقی ایثارگران و بسیجیان اجرا می‌شود
وی با اشاره به  نکاتی از سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفین متذکر شدند: با استفاده از ظرفیت حقوقدانان و بازنشسته های سپاه که به کار وکالت اشتغال دارند باید دفاتر حمایت تقویت شوند و نیز در تمامی شهرستان ها دفاتر فعال باشد.

همچنین آگاهسازی مردم باید مورد توجه قرارگیرد و حوزه کاری دفاتر  برای خدمت به عموم مردم توسعه یابد.حتی اگر مظلومی مراجعه کرد حتماً مورد توجه قرار گیرد.

رویکردهای جدید دفاتر حقوقی ایثارگران و بسیجیان اجرا می‌شود
فلاح با بیان اینکه در این کارگاه یک روزه حجت الاسلام و المسلمین تویسرکانی مسوول نمایندگی ولی فقیه سازمان بسیج مستضعفین با  ابراز خرسندی از اقدامات دفاتر حمایت،  و با اشاره به دیدار اخیر فرماندهان سپاه و بسیج با حضرت امام خامنه ای،گفت: امام

خامنه ای از سپاه رضایت صد در صدی دارند و یک بخش از آن را مربوط به خدمت رسانی سپاه به مردم می‌دانند.
 وی با بیان اینکه مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین دفاترحمایت حقوقی و قضایی رایکی از مصادیق خدمت رسانی به مردم عنوان کرده است، گفت: خداوند متعال می‌فرماید هرکه با من باشد حمایتش می کنم.سپاه و بسیج نیز باید از سنت الهی پیروی کنند و خدمت به مردم از الویت سپاه و بسیج است خدمت به رزمندگان، ایثارگران، خانواده های معظم شهدا، آزادگان و بسیجیان باید در سرلوحه کار دفتر باشد.
وی اضافه کرد: نباید بسیجی به جرم مالی(غیرعمد) در زندان باشد. باید برای آزادی زندانیان ایثارگر و بسیجی که به دلیل جرایم غیرعمد زندانی شده ‌اند از راه هایی مانند برگزاری کمپین کسر از حقوق، اعطای وام و ... از هیچ کمکی نباید دریغ کرد.
و ی تاکید کرد:  از آن‌جا که کار شما با حق الناس ارتباط مستقیم دارد در جهت رعایت هر چه بیشتر عدالت و پیگیری حقوق جامعه هدف کوشید و دیگران را به حقوقشان رساند.

رویکردهای جدید دفاتر حقوقی ایثارگران و بسیجیان اجرا می‌شود
در ادامه سردار سرتیپ دوم پاسدار نعمان غلامی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین از اقدامات مخلصانه مسوولین دفاتر حمایت در جهت حل و فصل مرافعات و ایجاد سازش و مصالحه بین اصحاب دعوی و استیفای حقوقشان تشکر کردند.

رویکردهای جدید دفاتر حقوقی ایثارگران و بسیجیان اجرا می‌شود
سرپرست دفتر مرکزی حمایت حقوقی و قضایی ایثارگران در ادامه، به شرح نکاتی که سردار سرتیپ دوم پاسدار ناصر سعیدی مسوول اداره ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح از میهمانان ویژه این کارگاه، پرداخت و گفت: باید کاری کرد که با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت های قانونی موجود مانند اجرایی کردن بند 11 و 8 سیاست‌های کلی نظام در امور قضایی و ماده 58 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و نیز سیاست سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان در خدمت به جامعه هدف بسیار منسجم‌تراز وضعیت کنونی اقدام کرد.
وی  در ادامه به رویکردهای کلان جدید دفاتر حمایت حقوقی ایثارگران و بسیجیان پرداخت  و گفت: از جمله رویکردها ی جدید حل و فصل مرافعات و مشکلات حقوقی سازش و اصلاح ذات البین مراجعین قبل از ورود به محاکم قضایی و در نتیجه کاهش پرونده های ارجاعی به محاکم قضایی است.

سرپرست دفتر مرکزی حمایت حقوقی و قضایی ایثارگران از دیگر رویکردها افزایش آگاهی حقوقی جامعه هدف از طریق مشاوره حقوقی برای پیشگیری از جرایم، توسعه گسترده عمل دفاتر تا سطح پایگاه های مقاومت بسیج با استفاده از ظرفیت حقوقدانان بسیجی اعم از برادر و خواهر  عنوان کرد  و گفت: باید در راستای خدمت حقوقی و قضایی به آحاد جامعه و تلاش برای ایجاد مصالحه بین اصحاب دعوی به ویژه در دعاوی خانوادگی پرداخت.
وی استفاده و بهره مندی از ظرفیت حقوقدانان بسیجی برای ارایه خدمت مشاوره حقوقی و قضایی به آحاد جامعه هدف و کادرسازی از بین مستعدین به کارگرفته شده برای کمک به تامین نیروی انسانی متخصص برای انقلاب اسلامی در حوزه های حقوقی نیز از دیگر رویکردها بیان کرد.
فلاح در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سراسر کشور تعداد350 دفتر حمایت حقوقی فعال، مشغول ارایه خدمت حقوقی به ایثارگران و بسیجیان  وجود دارد  و با اهتمام جدی در حال فعال سازی دفاتر حمایت در سایر نواحی فاقد دفتر می باشد.
سرپرست دفتر مرکزی حمایت حقوقی و قضایی ایثارگران در پایان سخنانش افزود: جامعه هدف خدمت رسانی این دفتر شامل جانبازان حداقل 25 درصدی از کارافتادگان به بالا، آزادگان و خانواده اسرا و گروگان‌های سپاه و بسیج شامل پد، مادر، همسر و فرزندان، رزمندگان داوطلب به شرط داشتن حداقل3 ماه خدمت متوالی و یا ماه سابقه عضویت در بسیج و استمرار آن تا کنون، ضابطین قضایی بسیج، آمران به معروف و ناهیان از منکر و خانواده های شعدای معظم شهدای مدافع حرم به ویژه فاطمیون می‌باشد.

لازم به ذکر است: در پایان این نشست از خدمات آقای کاشکی تقدیرشد ، ومجید علی فلاح به عنوان سرپرست دفتر مرکزی حمایت حقوقی و قضایی ایثارگران معرفی شد همچنین  از 9 نفر مسوولین دفاتر حمایت حقوقی و قضایی ایثارگران سپاه های استانی، آذربایجان شرقی، اذربایجان غربی، زنجان، فارس، هرمزگان، گیلان، مازندران، زنجان و خراسان رضوی که در ارزیلبی عملکرد 6 ماهه اول سال جاری به عنوان رده موفق و برتر تجلیل شد.

 

ارسال نظرات