فرماندار شهرستان زاهدان گفت:زائران پاکستانی سفیران فرهنگی خوبی برای جمهوری اسلامی و نهضت عاشورا در ایران خواهند بود.
کد خبر: ۹۱۸۲۳۹۹
|
۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۱

ابوذر مهدی نخعی، فرماندار شهرستان زاهدان در حاشیه بازدید از روند خدمت رسانی به زائران پاکستانی در زائر سرای امام رضا(ع) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در زاهدان، اظهار داشت: شهرستان زاهدان و شهرستان میرجاوه چند سالی است که پذیرای زائران اربعین حسینی از کشور برادر و همسایه پاکستان است،  در این باب، ورود زائران سال به سال به لطف خداوند رشد و پیشرفت مضاعفی دارد.
 
وی ادامه داد: پذیرایی این زوار در قالب ستاد اربعین در سطح استان و در سطح دو شهرستان میرجاوه و زاهدان توسط ستاد‌های مردمی در حال انجام می‌باشد.

وی افزود: زائرسرای امام رضا(ع) به عنوان مرکز ثقل بوده و در راستای ارائه خدمات بهتر به زائران، ۸ موکب مردمی در این محل راه اندازی شده و مردم مشغول خدمت رسانی به زائران پاکستانی می باشند.

نخعی بیان کرد: در زائر سرای امام رضا(ع) تعداد ۹ موکب فعال می‌باشد که تعداد ۵ موکب در حال پذیرایی و تعداد ۴ موکب در حال ارائه خدمت رسانی بهداشتی درمانی و فرهنگی به زائران هستند.

فرماندار زاهدان تصریح کرد: در این زائر سرا، تعدادی از طلاب بسیجی که به زبان اردو مسلط هستند، در راستای ارائه خدمات بهتر و ارزنده‌تر به زوار پاکستانی حضور و فعالیت چشمگیری دارند.

این مسئول اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران پاکستانی، از اول صفر در این محل حضور یافته و خدمات پزشکی  و دارویی را به صورت رایگان به زائران پاکستانی اربعین حسینی ارائه می‌کنند.

وی با تاکید بر این مطلب که در محل زائر سرای امام رضا(ع) خدمات بهداشتی درمانی در قالب کانکس‌های دندانپزشکی کانکس‌های خدمات رسانی و توزیع دارو و ویزیت رایگان انجام می‌شود، ابراز امیدواری کرد: این گونه خدمات روز به روز افزایش داشته باشد.

نخعی با اشاره به این مطلب که خدمات ارائه شده در این زائرسرا به زوار پاکستانی همان خدماتی است که سال‌های گذشته ارائه شده، تصریح کرد: این خدمات در سال جدید با افزایش و کیفیت بهتری در حال اجرا می باشد، هر سال این گونه خدمات افزایش  یافته و بهتر می شود و برای سال آینده با برنامه میان مدت و بلند مدت  مجموعه‌ها را باید گسترش دهیم.
 
وی با اشاره به اینکه زائرسرای امام رضا(ع) در حالت ساختمان فیزیکی توسعه خواهد یافت تا تا بتوان خدمت زیادتری به زوار پاکستانی داشته باشیم، گفت: امام حسین (ع)متعلق به همه مذاهب و همه ادیان می‌باشد، نهضت آزادی خواه متعلق به همه است.
 
وی افزود: خود ارتباط و حضور زائران پاکستانی در استان و استقبال مردمی که در خط سیر کشور وجود دارد، تک تک  این زائران، سفیران فرهنگی خوبی برای جمهوری اسلامی و نهضت عاشورا در ایران در کشور خود خواهند بود.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات