مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در گفتگو با بسیج خبر داد:

ورود بیش از 15 هزار زائر پاکستانی در زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: از اول صفر تا کنون بیش از 15 هزار زائر پاکستانی در زائرسرای امام رضا(ع) اسکان داده شده اند.
کد خبر: ۹۱۸۲۴۰۶
|
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶

حجت الاسلام والمسلمین محسن مومنی مقدم، مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در زاهدان، گفت: از اول صفر تا کنون بیش از 15 هزار زائر پاکستانی در زائرسرای امام رضا(ع) اسکان داده شده اند.
 
وی ادامه داد: اولین کاروانی که از پاکستان به استان وارد شده تعداد ۵۰۰ نفر بودندو یک هفته قبل،از مرز میرجاوه وارد استان شدند.

وی افزود: هر شب،تعداد دو  تا سه هزار زائر را در زائر سرای امام رضا(ع) اسکان داده شده و آنان از خدماتی به مثل حمام، حمل و نقل، بهداشت و درمان‌ و غیره بهره مند می شوند.

مومنی ادامه داد: با توجه به سفر زود هنگام زائران پاکستانی به سیستان و بلوچستان، حجم جمعیت زائر بسیار بالاست و پیش بینی می‌شود که در سال جاری بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش جمعیتی زائران پاکستانی را داشته باشیم، به همین منظور چند موکب در نظر گرفته شده که با حجم بالای ورود زائران پاکستانی در موکب‌های دیگر استقرار یابند و خدمات مطلوب به آن‌ها ارائه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان بیان کرد: از طرف هیئت‌های مذهبی، گروه‌های جهادی، دانشگاه‌ها اعلام آمادگی شده که در مکان‌های مختلف حضور پیدا کنند، توسط مردم خدمت رسانی مطلوبی انجام شده و در زائر سرای امام رضا(ع) به صورت محوری که مکان مرکزی است، غذا طبخ و به موکب‌های دیگر ارسال می‌شود.

این مسئول ادامه داد: سال گذشته ما یک مکان اسکان در زاهدان داشتیم و همه ایستگاه‌ها در زائر سرا حضور پیدا می‌کردند، مشکلاتی وجود داشت، امسال با معین شدن چند ایستگاه، خدمات بهتری را ارائه می‌کنیم.
 
وی گفت: با اضافه شدن ایستگاه‌های دیگر در سطح شهرستان زاهدان مردم خدمات بیشتری را به زائرین ارائه می‌دهند که این نشان دهنده آن است که مهمان نوازی و سابقه نیک مردم استان نمایان شود.

انتهای  پیام/
ارسال نظرات