آیت الله عاملی گفت: بزرگ‌ترین کار جهادی برای دانشجویان، کار جهاد علمی و تولید علم و فناوری است و امروز باید دانشجویان ما در پیشرفت روزافزون علمی تلاش کنند تا کشور را به اوج قله‌های علم و تکنولوژی برسانند.
کد خبر: ۹۱۸۲۴۳۷
|
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
تولید علم و فناوری بزرگترین کارجهادی دانشجویان است/عاشورا در طول زندگی ملت ما جریان دارد
به گزارش بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج از اردبیل، جهادگران بسیجی دانشگاه‌های اردبیل بعد از ظهر امروز با حضور در دفتر نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی، آمادگی خود را جهت انجام فعالیت‌های جهادی در همه ابعاد و عرصه‌های انقلاب را اعلام کردند.

آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این دیدار به تبیین فلسفه حرکت‌های جهادی پرداخت و با بیان اینکه جهاد عرصه مبارزه است، گفت: هرجا دشمنان اسلام حضور دارند و به نوعی اوضاع طبیعی نیست جهاد در راه خدا لازم است.

وی با بیان اینکه کشور ما در عین اینکه مستضعف است در استراتژیکی‌ترین نقطه دنیا قرار دارد، گفت: ما در نقطه‌ای از جهان قرار گرفته ایم که اساس انرژی در آن نهفته است بنابراین جرثومه فساد نیز برای غارت این نعمت الهی با حضور در منطقه با توطئه افکنی‌های گوناگون در صدد غارت ثروت ملی کشور‌های منطقه است.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آینده جهان در منطقه خاورمیانه است، گفت: حضور ابرقدرت‌های جهان از چین و روسیه گرفته تا امریکا در منطقه خود مؤید اهمیت این منطقه در جهان است.

وی به تشکیل کانون‌های قدرت در منطقه اشاره کرد و گفت: جبهه مقاومت در بین این کانون‌های قدرت، عملکرد درخشانی دارد، چرا که توانست غرور و شاخ دشمنان اسلام در جهان را بار‌ها بشکند.

آیت الله عاملی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز نقطه امنی برای مظلومین جهان محسوب می‌شود، گفت:ایران با عملکرد درخشان خود در ۴۰ سال گذشته توانسته است طلسم ترس از استکبار را در جهان بشکند و به آن‌ها اجازه دخالت در حاکمیت و استقلال‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را ندهد.

وی به مذاکرات آمریکا با ایران نیز اشاره کرد و گفت: کار به جایی رسید که استکبار جهانی به سردمداری آمریکا نتوانست در مذاکراتی که خود پیش قدم بود و با شرط و شروط به میدان هم وارد شده بود عمل کرده و نهایتا تعهدات خود در برابر ایران اسلامی را نیز رسما به هم زد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه سخنان خود به اهمیت کار‌های جهادی در برهه فعلی اشاره کرد و گفت: تنها با روحیه انقلابی و کار جهادی است که ما می‌توانیم در برابر استکبار جهانی و قدرت‌های شرق و غرب سربلند بایستیم.

انقلاب اسلامی، آخرین فرصت ایران برای دستیابی به جایگاه رفیع خود

امام حمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به دوران عقب ماندگی ایران از صحنه‌های جهانی دوران ستمشاهی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی آخرین فرصت ایران برای دستیابی به جایگاه رفیع خود در چینش ملت‌ها در جهان است.

وی به توطئه‌های دشمنان در عقب نگه داشتن کشور‌های اسلامی از عرصه‌های پیشرفت اشاره کرد و گفت: دشمنان درصدد توطئه افکنی در کشور‌های اسلامی هستند تا در ۲۰۰ سال اینده صدای اذان هم در شهر‌ها به گوش نرسد و این زنگ خطر برای دولت‌های اسلامی در جهان است.

آیت الله عاملی به تحولات مصر اشاره کرد و گفت: اتفاقات مصر درسی برای کشور‌های اسلامی که باید با عبرت آموزی از آن به دام شیاطین نیافتند.

وی صدارت حسنی مبارک و سی سی بر کشور مصر را یادآور شد و گفت: این دو نفر از اول هم به دنبال خوش خدمتی به آمریکا بودند بطوریکه سران آمریکا از سی سی به عنوان گنج پنهان در مصر یاد کرده بودند چراکه این فرد به فکر تامین منافع آمریکا بود تا ملت مصر، به طوریکه حتی حاضر شد غرور ملتش را در برابر امریکا نیز بشکند.

آیت الله عاملی از ملت ایران به عنوان ملت عاشورایی نام برد و با بیان اینکه مکتب عاشورا در دهه اول محرم خلاصه نمی‌شود، گفت: عاشورا در طول زندگی ملت ما در جریان است بنابراین ملت ما همیشه بیدار بوده و اجازه تعدی به دشمنان اسلام را نخواهد داد و با تمام توان در برابر استکبار در همه عرصه‌ها خواهد ایستاد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه امام حسین (ع) یک الگوی ابدی برای بشریت است، گفت: کاری که اباعبدالله الحسین (ع) برای مقابله با استبداد کرد بی‌نظیر است و در همین راستا ملت ایران نیز با الگو قرار دادن آن حضرت در برابر استکبار و استبداد ایستاده و ذلت نمی‌پذیرد.

وی با بیان اینکه یزیدیان در هر زمان و مکانی حضوردارند، مبارزه با طاغوت را ابدی عنوان کرد و گفت: امام حسین (ع) فرزند شش ماهه خود را نیز تقدیم اسلام کرد تا امروز شش ماهه‌های ما نیز در برابر استبار و ظالمان تاریخ سرخم نکنند.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه ما در عصر انتقال قرار داریم، بصیرت افزایی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در برابر دشمنان اسلام را یادآور شد و گفت: تنها راه مقابله با دشمنان الگو گیری از نهضت عاشورا است

وی عمل به مرام و روش امام حسین (ع) در کوران حوادث را تنها راه نجات ملت ایران از فتنه‌های غبارآلود دانست و گفت: حرکت‌های جهادی یکی از روش‌های انتقال ارزش‌ها به نسل جدید است تا خطرپذیری‌های کشور نیز کمتر شده و ملت ایران به سعادت ابدی برسد.

آیت الله عاملی به محاصره‌های همه جانبه استکبار اشاره کرد و گفت: امروز دشمن درصدد است تا با ایجاد عطش کاذب در ملت ما به هدف خود برسد غافل از اینکه ملت بزرگ ایران که بزرگ شده مکتب عاشورا است در اوج اقتدار و عزت پرورش یافته و با این کار‌ها مغلوب ترفند‌های دشمنان نخواهد شد.

وی روز‌های خفت بار دوران ستمشاهی را یادآور شد و گفت: استکبار تنها به دلیل اینکه می‌ترسید ایران به کانون قدرت تبدیل شود از ساخت کارخانه ذوب اهن امتناء کرد و حتی اجازه انجام چنین کاری را نیز به شاه خائن نداد که اوج خفت دوران ستمشاهی بود.


امام جمعه اردبیل در بخش پایانی سخنان خود به تحولات علمی و پیشرفت روزافزون علم و فناوری در جهان، اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین کار جهادی برای دانشجویان، کار جهاد علمی است و امروز باید دانشجویان ما در پیشرفت روزافزون علمی تلاش کنند تا کشور را به اوج قله‌های علم و تکنولوژی برسانند.

وی با بیان اینکه جنگ امروز دنیا، جنگ علم و تکنولوژی است، تصریح کرد: کشوری می‌تواند در این عرصه به موفقیت برسد که در تولید علم و تکنولوژی به خودکفایی رسیده باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه ما نیازمند پرورش نسلی مومن، حماسی و دارای احساسات جمعی هستیم، گفت: دانشجویان ما باید به سمت جهاد علمی حرکت کنند و در این راه از فرهنگ سازی نیز غفلت نکنند چراکه لازمه پیشرفت و تداوم آن، وجود فرهنگ غنی و محکم در کشور است
ارسال نظرات