علی پاشا محمدی گفت: رهبری با اشراف اطلاعاتی که در اداره مملکت و همه حوزه‌ها دارند، نگاهشان در رابطه با ادامه کاهش تعهدات برجامی یک نگاه کاملا بررسی و کارشناسی شده و در واقع نظر نظام جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۹۱۸۲۵۲۰
|
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از برنامه "گفت‌وگوی سیاسی" با موضوع (تاکید رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه کاهش تعهدات برجامی با جدیت کامل و به صورت دقیق باید انجام پذیرد) با حضور سردار علی پاشا محمدی، معاون اجرایی سازمان بسیج مستضعفین روانه آنتن شبکه رادیوگفت‌وگو شد.

علی پاشا‌محمدی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو بیان کرد: مقام معظم رهبری به عنوان ناخدای کشتی انقلاب بارها گوشزد کردند که به آمریکا و غرب نمی‌توان اعتماد کرد و همان برجامی که امثال ما به آن متعرض بودیم و برای ما نه تنها منافعی نداشت، بلکه خسارت‌هایی هم در پی داشته است، از زیر تعهد آن شانه خالی کردند و آمریکا به صورت یک‌جانبه از آن خارج شد. چرا آمریکا با برجام چنین رفتاری کرد؟ زیرا چنین رفتارهایی در نظام سلطه تعریف می‌شود و دنبال عدالت و احقاق حقوق ملت‌ها نیستند.

وی افزود: در نظام سلطه باید جمعی سلطه‌گر باشند و مابقی سلطه‌پذیر. در حالی که نظام جمهوری اسلامی با شعار نه شرقی و نه غربی، با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی قطع به یقین سلطه‌پذیر نیست و در مقابل نظام سلطه ایستاده است و برای همین رهبری در چنین شرایطی گفتمان مقاومت را یادآور شدند و به عنوان راهبرد در مقابل نظان سلطه تجویز می‌کنند. لذا اگر ما چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی اراده الهی بر اراده نظام استکباری پیروز شده، به واسطه گفتمان مقاومت بوده است.

معاون اجرایی سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ما از معبر جهاد، شهادت، ایثار، ایستادگی و استقامت و صبوری تا به اینجا رسیدیم. لذا معتقدیم این نظام سلطه قابل اعتماد نیست و به مفاد برجامی خودش هم پایبند نیست و با تاخیر و تعللی که در زمینه اجرای تعهداتشان نشان دادند، در واقع زمان می‌گیرند و هیچ نشانی از عمل جز حرف در میان نیست، لذا ما راهی جز مقاومت نداریم و باید بر داشته‌های خودمان اتکا کنیم و شعار نه غربی نه شرقی را قوی‌تر و محکم‌تر در دستور کار داشته باشیم.

علی پاشا محمدی گفت: همه مسئولان ما در قوای سه‌گانه و سایر نهادها باید متعهد و منسجم گوش به فرمان رهبری بر این راهبرد تاکید کنیم و به طور یقین پیروزی در این است که چشم به داخل داشته باشیم و بر نیروها و منابع داخلی تکیه کنیم. همانطور که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل هر گونه فشار و تهدیدی استقامت کردیم، امروز هم با داشتن تجربه‌های قبل و افزوده‌های امروز این شرایط را هم پشت سر خواهیم گذاشت و در آینده افق‌های بهتری را تجربه خواهیم کرد.

وی افزود: بنابراین تاکید بر اقتصاد مقاومتی و گوش به فرمانی رهبر انقلاب باعث شد که از این معبر هم به سلامتی عبور کنیم. همان‌طور که رهبری در دیدار با فرماندهان سپاه انقلاب اسلامی با سازمان انرژی اتمی و مسئولان دولت را مخاطب قرار دادند و آنها را مسئول برداشتن قدم‌های بعدی در کاهش تعهدات برجامی دانستند. ضمن این‌که قبل از سفر رئیس‌جمهور به سازمان ملل با صراحت و قاطعیت اعلام کردند ما هیچ‌گاه پای میز مذاکره نمی‌نشینیم و مسئولان ما با سران آمریکا و استکبار جهانی دیدار نخواهند کرد.

معاون اجرایی سازمان بسیج در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو عنوان کرد: همین اتفاق هم در سفر ریاست جمهوری به سازمان ملل افتاد و حسرت یک عکس یادگاری با مسئولان جمهوری‌اسلامی بر دل این مستبدان عالم ماند. بنابراین رهبری با اشراف اطلاعاتی که در اداره مملکت و همه حوزه‌ها دارند، نگاهشان در رابطه با ادامه کاهش تعهدات برجامی یک نگاه کاملا بررسی و کارشناسی شده و در واقع نظر نظام جمهوری اسلامی است.

ارسال نظرات