صبح امروز یک اتفاق مبارک در عرصه تولید کشور رخ داد و بزرگترین خط تولید کانتینر دریایی ایران در شهرستان ساوجبلاغ آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۱۸۲۶۳۱
|
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران،  صبح امروز یک اتفاق مبارک در عرصه تولید کشور رخ داد و بزرگترین خط تولید کانتینر دریایی ایران در شهرستان ساوجبلاغ آغاز به کار کرد.

در سالی که از سوی رهبر انقلاب به عنوان «رونق تولید» نام‌گذاری شده و علاقه‌مندان به ایران نگران تهدیدهای اقتصادی حاصل از تحریم‌های نامشروع و ناعادلانه ایالات متحده هستند، انتشار چنین خبری مسرت بخش و شوق آفرین است و نشان می‌دهد هنرمندانه می‌توان هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کرد.

این رویداد می‌تواند به عنوان یک الگوی مناسب در شرایط اقتصادی حاضر برای تولیدکنندگان، دولتمردان و بانک‌ها و بنگاه‌های تامین منابع مالی مورد توجه قرار گیرد.

به گفته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در ابتدای تحریم‌ها ۸۵ هزار کانتینر متعلق به کشورهای دیگر که در اجاره ایران بود از گردونه فعالیت خارج و ایران را ترک کردند که این اقدام ضربه سنگینی به صنعت حمل و نقل دریایی کشور وارد کرد.

تشخیص درست یک نیاز، اراده و حرکت یک تولیدکننده در کنار حمایت و پشتیبانی ۹۶۰ میلیارد ریالی بانک صادرات ایران از این طرح ملی در کمترین زمان ممکن منجر به راه‌اندازی این خط تولید شد که روزانه ۱۰۰ کانتینر تولید و در اختیار سیستم حمل و نقل کشور قرار می‌دهد.

زمانی که در ابتدای سال۹۸ برنامه‌ریزان و مدیران بخش‌های اقتصادی دولتی و خصوصی کشور در اندیشه چگونگی حرکت بر مدار شعار سال بودند، بانک صادرات ایران از طرح اعتباری ویژ تولید «طراوت» رونمایی کرد و آن را برای اجرا به مناطق و شعب خود در سراسر کشور ابلاغ کرد.

به‌کارگیری منابع محدود بانک‌ها در بخش‌های تولیدی دارای بازدهی بالا یکی از مهمترین وظایفی است که بانک‌ها می‌توانند برای آبادانی ایران انجام دهند که در زمینه راه‌اندازی خط تولید کانتینر دریایی شاهد آن هستیم.

امیدواریم اقداماتی از این دست در تمامی بخش‌های اقتصادی کشور تسری یافته و نهادینه شود.

ارسال نظرات