خبرهای داغ:

پایگاه قمربنی هاشم(ع) از پایگاه های موفق بهبهان

پایگاه قمربنی هاشم(ع) از پایگاههای حوزه مقاومت بسیج شهید شمایلی ناحیه بهبهان می باشد که توانسته است در سال ۱۳۹۸ عنوان موفق ترین پایگاه برتر شهرستان بهبهان را در جشنواره مالک اشتر را به خود اختصاص دهد.
کد خبر: ۹۱۸۲۶۶۷
|
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در شهرستان بهبهان، مصاحبه با فرمانده پایگاه قمربنی هاشم(ع) از حوزه مقاومت شهید شمایلی ناحیه بهبهان سپاه حضرت ولیعصر(عج)استان خوزستان در خصوص فعالیت های پایگاه مقاومت بسیج ترتیب داده شد که از نظر می گذرانیم:
۱-لطفاً خودتان را معرفی کنید و در خصوص موقعیت رده خود توضیح دهید.

با سلام و عرض ادب خدمت شما و همه بسیجیان حاضر در صحنه انقلاب
اینجانب اکبر لطیفی مقدم فرهنگی با 22 سال سابقه کار و عضو فعال بسیج .فرمانده پایگاه قمر بنی هاشم پیرآباد زیر مجموعه حوزه شهید شمایلی شهر تشان، مدت دو سال است که در این سمت افتخار همراهی و همکاری با ناحیه مقاومت بهبهان را دارم.

۲-چه اقداماتی در خصوص کمک به محرومین و نیازمندان انجام داده اید؟

در این خصوص باید عرض کنم صندوقی تحت عنوان خیرین و نیکوکاران روستا تشکیل دادیم و با عضویت حدود 50 نفر که هر کس به تناسب وسع مالی که دارد هر ماه مبلغی را به این صندوق واریز میکند و ما هم تحت عنوان خرید مایحتاج زندگی برای افراد کم بضاعت بسته هایی را به آنها اهدا می نماییم. ضمن اینکه برای بیماران نیازمند هم به شکل نقدی به عنوان عیادت این کار را با همکاری اعضای شورای پایگاه و فعالان فرهنگی مسجد انجام می دهیم .
ضمناً تعمیر و بازسازی منزل مسکونی برای چند نفر نیز با کمک خیرین انجام دادیم

۳-چه اقداماتی در خصوص آمادگی جسمانی در پایگاه انجام داده اید؟

با توجه به اینکه اکثر بسیجیان جوانان روستا هستند هم در مسابقات ورزشی که داخل روستا برگزار میشود شرکت میکنند و هم در مسابقات بیرونی که حتی نایب قهرمانی و قهرمانی در مسابقات فوتسال داخل سالن را داشتند.ضمن اینکه در تست آمادگی جسمانی حوزه نیز شرکت فعال دارند.
همچنین کوه پیمایی و پیاده روی بسیجیان در چند نوبت را داشتم با کمک حوزه شهید شمایلی

۴- چه اقداماتی در خصوص سواد آموزی داشته اید؟

با توجه به اینکه کمتر افراد کم سوادی در سطح روستا وجود دارد و میشود گفت جز افراد قدیمی و کم سواد کمتر کسی داریم که بی سواد باشد حتی دوستان فرهنگی ما برای همین دانش آموزان نیز در مسجد کلاسهای کمک درسی را نسبت به رشته خودشان برگزار کردند.

۵-چه اقدامی جهت تعامل و همکاری با امام جماعت مسجد ، هیئت امناء ، پیشکسوتان در اداره مسجد داشته اید ؟

اول اینکه بنده و 4 نفر از اعضای شورای پایگاه عضو هیئت امنا مسجد نیز هستند و تمام کارهای فرهنگی روستا را پای ثابت کار هستند. همچنین ما چون مدت سه سال است که روحانی ثابت در روستا داریم خود امام جماعت نیز عضو شورای پایگاه هستند پس عملاً مسجد و پایگاه یکی هستند.لازم است بگویم پارسال نیز مسجد امام علی علیه السلام روستای پیرآباد جز مساجد برتر شهرستان بهبهان شد و در مراسمی نیز تقدیر به عمل آمد.
بطور کلی ارتباط با مسجد و هیئت امنای آن دوطرفه و هماهنگ است.

۶-چه اقداماتی جهت تحقق سند چشم انداز داشته اید؟

در خصوص تحقق چشم انداز با یاری خدا اقدامات خوبی انجام دادیم در حوزه تعلیم و تربیت کارهای اساسی شده حتی در سال 97 حلقه برتر شهرستان هم شده ایم.
درکارهای گروهی فعالیت های فرهنگی و عمرانی خوبی انجام دادیم.برگزاری جشن نیمه شعبان با حضور مسئولان و امام جمعه محترم شهر و خیلی از مسئولین شهرستانی.
تشکیل هیئت مذهبی فعال در زمینه های فرهنگی
برگزاری کلاس خانواده با حضور خواهران و برادران در زمینه تربیت فرزند
و بطور کل ما در جهت انجام سند چشم انداز گامهای خوبی را برداشتیم که ان شاءالله بتوانیم به سرانجام برسانیم.

۷- چه اقداماتی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر در سطح حوزه استحفاظی پایگاه انجام داده اید؟

در این زمینه با توجه به تشکیل شورای امر به معروف پایگاه اقدامات خوبی انجام گرفته که منتج به نتیجه هم شد.در چندین جلسه که برگزار کردیم نظرات اعضا را جمع بندی کردیم.و اولین اقدام این بود که بتوانیم جوانان را در فضای مجازی درست هدایت کنیم.مقرر شد حاج آقا با نفوذ در بین بچه ها این کار را انجام داد.همچنین پیرامون اعتیاد در بین جوانان نیز چندین جلسه برگزار کردیم و راههای جلوگیری از آسیب اجتماعی جوانان را مورد توجه قرار دادیم.

۸-چه اقداماتی در خصوص برنامه های مردم پایه از جمله هیئت منتظران موعود،یادواره شهداء، محرومیت زدایی، کمک به محرومین، خدمت رسانی، ایجاد اشتغال انجام داده اید؟

در این خصوص لازم به ذکر است که بگویم هیئت ثارالله روستا یکی از فعالترین هیئت های روستایی منطقه می باشد که با افراد خیر ارتباطات خوبی برقرار کرده و توانستیم چند کار اساسی در رفع محرومیت افراد روستا انجام دهیم از جمله تعمیر و بازسازی دو منزل مسکونی، ساخت 2 حلقه سرویس بهداشتی در کنار مسجد برای استفاده خواهران، ساخت و تعمیر دو پل کوچک در روستا همچنین برقراری کارگاه خیاطی با کمک اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و سازمان فنی و حرفه ای شهرستان در حدود 50 شرکت کننده از خواهران در طی دو ماه
همچنین در تلاش هستیم در اولین فرصت یادواره ی شهدای روستا را تا پایان سال 98 برگزار نماییم.

۹- چه اقداماتی در خصوص ارتباط فراگیر و مستمر با اهالی و نخبگان محل جهت جذب چهره های موفق و تاثیر گذار انجام داده اید؟

من در ابتدا سعی کردم در شورای پایگاه از افراد با سواد و نخبه و حتی با نفوذ در بین مردم استفاده کنم که بتوانم راحت تر از نظراتشان استفاده کنم و بسیار موفق نیز بوده ام. ضمن اینکه جلساتی هم با فرهنگیان برگزار کردیم .نظرات آنها را دریافت کردیم هر کدام که قابل انجام بوده را بکار گرفتیم. از افراد روستا که در مناصب دولتی در شهرستان بهبهان بودن که الحمدالله تعداد زیادی هم هستند استفاده کردیم.

۱۰-چه اقداماتی در خصوص فضاسازی مسجد و فعالیت های قرآنی انجام داده اید؟

بطور کلی می توانم بگویم پایگاه اصلی ما در مسجد قرار دارد هر چند ساختمان جدایی دارد ولی چسبیده به مسجد است ولی با توجه به اینکه روستا دارای روحانی ثابت است لذا فعالیت های زیادی را در این خصوص انجام داده ما در طول هفته علاوه بر کلاس حلقه های صالحین کلاس قرآنی جداگانه برگزار میکنیم الان هم داریم رایزنی می کنیم برای ایجاد یک مهد قرآنی برای نوجوانان که ان شاالله بتوانیم به سرانجام برسانیم.

۱۱-در پایان اگر مطلبی با مخاطبین و بسیجیان دارید بفرمایید؟

ضمن خسته نباشید به شما و همه بسیجیان عزیز لازم است تشکر فراوان داشتم باشم از فرماندهی محترم حوزه شهید شمایلی تشان که واقعاً در هر زمینه ای که ما راهکار و برنامه دادیم حمایت کامل انجام داده و نهایت همکاری را با ما داشته است. خدا توفیقشان دهد .اما توصیه میکنم به عزیزان که درست است ما دست خالی داریم با دشمن می جنگیم در جنگ نرم ولی اعتقاد دارم با صبر و تلاش دو چندان می توانیم دشمنان انقلاب را به زانو در بیاوریم. بنده با نهایت توانم تلاش کردم که نام بسیج و بسیجی را واقعا زنده نگه داریم چون بسیجی مخلصی که داوطلبانه جان خودش را فدا میکند لایق نشستن در کنار شهدای کربلا می باشد پس دست به دست هم دهیم و برای نام و اعتلای انقلاب اسلامی کشورمان تلاش حداکثری انجام بدهیم.
در پایان از همه عزیزانی که در طول این دوسال خدمت اینجانب همکاری لازم را با بنده بعمل آوردند صمیمانه سپاسگزارم. قطعاً اگر همکاری همه مجموعه بسیج نبود این مهم هم برای پایگاه قمر بنی هاشم(ع) پیرآباد رخ نمیداد.
خدا قوت و پایدار باشید همیشه.

ارسال نظرات
پر بیننده ها