سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین حسینی خواست پیش از اعزام آمپول آنفلوآنزا تزریق کنند.
کد خبر: ۹۱۸۲۶۹۷
|
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲
محسن جلیل بیان کرد: افراد دچار بیمار‌های حاد قلبی و تنفسی، کودکان، کهن‌سالان و دیگر گروه‌های پرخطر و آسیب پذیر استان که قصد شرکت در پیاده روی عظیم اربعین حسینی را دارند، قبل از خروج از مرز، واکسن آنفلوآنزا را با رعایت زنجیره سرما از داروخانه‌های مجاز تهیه و تزریق کنند.
او افزود: با توجه به شمار بالای شرکت کنندگان در این اجتماع عظیم و مسیر طولانی پیاده‌روی، شرکت کنندگان در این راهپیمایی به ویژه بیماران با سابقه ناراحتی‌های قلبی، تنفسی، پوستی، فشار خون، چربی، دیابت و سایر موارد نسبت به سلامت خود توجه ویژه داشته باشند تا بتوانند بدون ایجاد ناراحتی برای خود و اطرافیان، از برکات معنوی این سفر بهره‌مند شوند.
جلیل به بیماران و کسانی که سابقه ناراحتی قلبی داشته اند، توصیه کرد: از پیاده روی اجتناب کنند و این افراد در صورت شرکت در پیاده روی اربعین باید تمام دارو‌های خود را به همراه داشته و در صورت درد قفسه سینه، در اسرع وقت به نیرو‌های اورژانس اطلاع دهند.
وی عنوان کرد: داشتن دارو‌هایی همچون دارو‌های زیرزبانی برای بیماران قلبی بسیار حائز اهمیت است و نباید نسبت به این مساله سهل انگاری شود.
سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد همچنین به بیماران دیابتی و فشار خونی توصیه کرد: پیش از عزیمت به کشور عراق و شرکت در مراسم پیاده روی اربعین، به پزشک خود مراجعه کرده و با اجازه پزشک در این سفر حضور یابند.
او رعایت بهداشت فردی را یکی از نکات مهم در پیاده روی اربعین دانست و افزود: شست و شوی مکرر دست‌ها با آب و صابون برای جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های عفونی به ویژه بیماری‌های تنفسی همچون آنفلوآنزا الزامی است و تا حد امکان باید از روبوسی و دست دادن پرهیز شود.
جلیل با اشاره به شرایط خاص بیماران دیابتی، ابراز داشت: بیماران دیابتی باید در صورت ایجاد هرگونه زخم در پاهایشان، به مراکز بهداشتی در طول مسیر مراجعه کنند تا دچار زخم دیابتی نشوند و باید به طور مرتب پا‌های خود را شست و شو دهند.
ارسال نظرات