جوانان مستعد و نخبه یکی از مساجد در میناب اقدام به ساخت پهپاد پرتاب کننده نارنجک و پهپاد بررسی مختصات دشمن را ساخته و به عنوان اختراع به ثبت رسانده اند.
کد خبر: ۹۱۸۲۷۹۱
|
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
ساخت پهپاد نارنجک انداز و پهپاد شناسایی توسط جوانان یک مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  بسیج هرمزگان، جوانان مستعد و نخبه یکی از مساجد در میناب اقدام به ساخت پهپاد پرتاب کننده نارنجک و پهپاد بررسی مختصات دشمن را ساخته و به عنوان اختراع به ثبت رسانده اند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری مسجد سیدالشهدا میناب معتقد است که کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید فعالیت‌های خود را به سمت اشتغالزایی سوق دهند.

استفاده از ظرفیت‌های مسجد در راستای کارآفرینی را راه‌کاری مناسب برای جذب جوانان می‌داند و می‌گوید:  استفاده از روش‌های برای آموزش قرآن و احکام در کنار آموزش مهارت کارآفرینی بسیار موثر خواهد بود.

 یکی از روش‌های جذب جوانان، تبدیل حیاط مسجد به کارگاه تولیدی بود

یاسر یحیی‌زاده مدیر کانون فرهنگی و هنری مسجد سیدالشهدای روستای بازیاری میناب  اظهار داشت: تقریبا هشت سال پیش کانون فرهنگی و هنری اباعبدالله الحسین (ع) تاسیس شد که از همان زمان یکی از پژوهش، کارآفرینی و جذب جوانان به سمت مسجد بود از اهداف کانون بود و در این مدت تلاش کردیم که مسجد جاذبی را برای مردم ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: بعد از گذشت چند سال پس از احداث کانون فرهنگی و هنری مسجد سیدالشهدا به این نتیجه رسیدیم که یکی از راه‌هایی که می‌توان جوانان زیادی را جذب کرد این است که حیاط مسجد را تبدیل به مکانی برای کارآفرینی کنیم.

مدیر کانون فرهنگی و هنری مسجد سیدالشهدای روستای بازیاری میناب ادامه داد: پس از مدتی حیاط مسجد را به یک کارگاه تولیدی و آموزش مهارت کار آفرینی تبدیل کردیم و در کنار آن با استفاده از روش‌های خلاق اقدام به آموزش قرآن، احکام و حدیث کردیم.

کانون اباعبدالله یکی از کانون‌های شاخص کشوری محسوب می شود

یحیی‌زاده ابراز داشت: کانون فرهنگی و هنری اباعبدالله الحسین (ع) یکی از کانون‌های شاخص کشوری محسوب می‌شود و نماینده استان هرمزگان در ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور است.

وی تشریح کرد: سال گذشته با برنامه‌های ویژه‌ای که برگزار شد صاحب رتبه ویژه‌ای در کشور شدیم و بسیاری از کانون‌هایی که در ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مسجاد وجود دارند کانون مسجد سیدالشهدا را الگوی خود قرار داده‌اند و به بسیاری از کانون‌های مساجد کشور مشاوره می‌دهد.

 بیش از ۶۰ اختراع در حوزه صنعت و سازه‌های خلاق ثبت شده است

یحیی‌زاده گفت: بیش از ۶۰ اختراع توسط کانون فرهنگی و هنری اباعبدالله الحسین ثبت شده است که اغلب این اختراعات در حوزه‌های صنعتی و سازه‌های خلاق بوده است.

وی ساخت پهپاد پرتاب کننده نارنجک، پهپاد بررسی مختصات دشمن، پهپاد فیلمبردار، پهپاد گلباران و پهپاد گلاب پاش را از شاخص‌ترین اختراعات اعضای کانون برشمرد و افزود: سه اختراع نیز شامل دستگاه حضور و غیاب سیار ویژه همایش‌ها و رزمایش‌ها، مکبر هوشمند و تکیه گاه مستمعین ویژه مراسم های طولانی به سرانجام رسید.

با همکاری اعضا مجتمع اقتصادی فرهنگی راه‌اندازی شده است

یحیی زاده با اشاره به اجرای طرح های کارآفرینی و اشتغال زایی کانون فرهنگی و هنری مسجد، عنوان کرد: مجتمع اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و گردشگری شامل میهمانسرا، رستوران، استخر، غرفه های فروش محصولات گلخانه و تجاری نیز با همکاری اعضای کانون راه اندازی شده است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری مسجد سیدالشهدای روستای بازیاری میناب گفت: طرح‌های تابستانه‌ای برای اوقات فراغت جوانان در نظر گرفته شده است که حدود ۶۰ درصد این طرح‌ها از جمله ایجاد مرکز خلاقیت‌های یادگیری و طرح مسجد جاذب ابداعی هستند و برای اولین بار در کشور اجرا خواهد شد.

 کانون اباعبدالله هیچ رقیبی با محوریت ابداعات و اختراعات در جشنواره‌های کشور ندارد

یحیی‌زاده اظهار داشت: اغلب جشنواره‌های برگزار شده در کشور توسط حوزه کانون‌های مساجد به دور از بحث پژوهش بوده است و به دلیل اینکه رویکرد کانون فرهنگی و هنری اباعبدالله الحسین (ع) پژوهش محور بوده است سعی شده است که جشنواره‌ها و نمایشگاه‌هایی را در استان هرمزگان برگزار کنیم.

وی مطرح کرد: جشنواره‌هایی با محوریت ابداعات و اختراعات در استان هرمزگان را برگزار کردیم که هیچ رقیبی در سراسر کشور و استان وجود نداشت و رتبه‌های اول تا سوم تمام جشنواره‌های کشوری برگزار شده در حوزه پژوهش متعلق به کانون فرهنگی و هنری اباعبدالله الحسین بود.

مدیر کانون فرهنگی و هنری مسجد سیدالشهدای روستای بازیاری میناب ابراز داشت: نمایشگاه‌های خوشه‌های خلاقیت برای، روستاییان جنوب کشور و ابداعات و اختراعات استان هرمزگان از جمله این نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های برگزار شده است که به دلیل اینکه رویکرد پژوهش محور در کانون‌های کشور ایجاد نشده است امکان برگزاری جشنواره ابداعات و اختراعات کشوری نیست.

ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد، حمایت بیشتری از فعالیت پژوهشی کانون‌ها داشته باشد

یحیی‌زاده اظهار داشت: درخواست داریم که ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تاکید و حمایت بیشتری در حوزه پژوهش کانون‌ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ نفر از جوانان روستای بازیاری عضو ثابت کانون اباعبدالله الحسین(ع) هستند، گفت: کمبود تجهیزات برای انجام کارهای تحقیقاتی و کوچک بودن فضای کارگاه را ازجمله مشکلات فراروی مخترعین عضو کانون است.

 

ارسال نظرات