فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: ۸۰۰ زائر آذری از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار وارد کشورمان شدند و راهی کربلای معلی خواهند شد.
کد خبر: ۹۱۸۲۸۴۰
|
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
ورود بیش از ۸ هزار زائران آذربایجانی از مرز بیله سوار مغان
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، امسال نیز همانند سال‌های گذشته بیله سوار نقطه وصال عشاق آذری سالار شهیدان از ایران به کربلا شده است و تاکنون بیش از ۸۰۰۰ نفر برای اعزام به کربلا از مرز بیله سوار و با پذیرایی در موکب سیدالشهدا برای پیاده روی اربعین به کربلای معلا اعزام شده اند که گویا هرچه فتنه گران بیشتر می‌کوشند که این اجتماع جهانی را کم فروغ کنند بر درخشانی آن افزوده‌تر می‌شود

چند روزی به اربعین نمانده است هیاهوی فتنه‌گران آمریکایی - انگلیسی - عبری - سعودی که برای مقابله با موج عظیم اربعین حسینی و با تمرکز بر مردم عراق و با هدف مقابله با تشکیل امت واحده و همچنین ایجاد اختلاف بین مردم ایران و عراق شکل گرفته است تا به هر طریقی که شده شعار "حب الحسین یجمعنا" کمرنگ کنند.

اما غافل از آن هستند که محبت حسین همه عاشقان را فارغ از دین، مذهب و ملیت گردهم آورده است و هماهنگونه که در سال ۸۸ با سوزاندن پرچم سالار شهیدان خواستند این عشق را خاکستر کنند، اما از آن حماسه ۹ دی‌ای به پا خاست که تمامی فتنه‌ها را با خود شست و برد.

امسال نیز همانند سال‌های گذشته بیله سوار نقطه وصال عشاق خارجی سالار شهیدان از ایران به کربلا شده است و گویا هرچه فتنه گران بیشتر می‌کوشند که این اجتماع جهانی را کم فروغ کنند بر درخشانی ان افزوده‌تر می‌شود که آمار افزایش ورود زائران آذری به ایران جهت شرکت در پیاده روی اربعین معید این مدعا است.

شهروندان آذربایجانی که کشورشان پس از ایران و عراق بیشترین جمعیت شیعه را در خود جای داده است، هر ساله با شناخت بیشتر آموزه‌های اسلام ناب محمدی، مشتاق‌تر از سال قبل راهی سفر زیارتی کربلا در اربعین حسینی می‌شوند.

ورود بیش از ۸ هزار زائران آذربایجانی از مرز بیله سوار مغان
 
حسن قبادی فرمانده شهرستان بیله سوار تصریح کرد: تاکنون ۸۰۰ زائر آذری جهت شرکت در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی در قالب ۱۴ دستگاه اتوبوس و ۵ دستگاه مینی بوس از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار وارد کشورمان شدند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۷ هزار زائر از حوزه قفقاز از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار راهی کربلا معلی شوند، افزود: تمهیدات لازم در قالب ۶ کمیته تخصصی برای خدمت‌رسانی به زائرین آذری در نظر گرفته شده است.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: با مشارکت‌های مردم خیر و حسینی شهرستان بیله‌سوار موکب حضرت سیدالشهدا (ع) در پایانه مرزی بیله‌سوار مستقر و در حال خدمت‌رسانی به زائرین آذری است.

قبادی با بیان اینکه تردد زائرین آذربایجانی در فضایی آرام و بدون مشکل در جریان است، گفت: در روز‌های ۱۷ و ۱۹ مهرماه سال جاری شاهد حضور گسترده زائرین خواهیم بود که مورد استقبال خاصی قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: تکریم و پذیرایی از زائرین آذری در پایانه مرزی بیله‌سوار اهمیت خاصی دارد که در همین راستا از تمام ظرفیت‌های شهرستان برای خدمت‌رسانی به زائرین استفاده شده است.
ارسال نظرات