خبرهای داغ:
شرکت کننده در رشته قرائت و تحقیق مسابقات ملی قرآن کریم گفت: با توجه به اینکه چندین سال است توفیق حضور در کنار اساتید و داوران مسابقات قرآن کریم دارم روال صعودی را در ارتباط با سطح تلاوت‌های بانوان شاهد هستیم به نوعی که سطح مسابقات در همه زمینه‌ها ارتقا یافته است.
کد خبر: ۹۱۸۳۰۳۵
|
۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

ام‌البنین طالبی، شرکت کننده در رشته قرائت و تحقیق از استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج مسابقات اوقاف را مهم‌ترین مسابقات قرآنی کشور خواند و گفت: همه متسابقین قرآنی در کشور می دانند که مسابقات قرآن اوقاف مهمترین مسابقات قرآنی کشور است و این اهمیت و توجه سبب ایجاد استرس در شرکت کنندگان نیز می‌شود.

وی افزود: امسال آئین‌نامه مسابقات تغییراتی داشته است، دو مرحله‌ای شدن مسابقات قرائت و تحقیق یکی از این تغییرات است، که با توجه به اینکه سال اولی است که این تغییرات اعمال می‌شود، هنوز نمی‌دانیم چنین تغییراتی مثبت یا منفی است.

این شرکت کننده در رشته قرائت و تحقیق با اشاره به اینکه حضور مداوم برگزیدگان سال‌های قبل امکان دستیابی به رتبه‌های برتر را از سایر متسابقین می‌گیرد، گفت: یکی دیگر از تغییرات اعمال شده در آئین‌نامه این است که افراد حائز رتبه‌های برتر برای سه سال متوالی اجازه شرکت در مسابقات اوقاف را ندارند.

وی تصریح کرد: عمل به این آئین‌نامه باعث می‌شود دیگر شرکت کنندگان نیز امکان دسترسی به رتبه های برتر را داشته باشند و راهکار خوبی برای حل این مشکل است.

طالبی در رابطه با داوری مسابقات گفت: داوری بانوان در مسابقات قرآن زبانزد است، خانم ها بسیار سخت نمره می دهند، به عبارتی داوری بانوان در مسابقات قرآنی بسیار سخت گیرانه تر از داوری برادران در همین مسابقات است.

وی افزود: در مسابقات برادران فردی که نمره 80 می گرفت نفر سی و هشتم یا سی و نهم می شد، این در حالی است که در مسابقات بانوان مثلا دارنده نمره 80 حائز رتبه دوم می شود و آقایان فکر می کنند که سطح توانایی متسابقین خواهر پایین تر از آنان است، غافل از اینکه فیلترها و سخت گیری های داوران بانوان بسیار سخت گیرانه تر از داوارن برادران است.

بانوان در طول سال فعالیت‌های قرآنی داشته باشند

ناهید سلطانی، داور بخش لحن قرائت و حفظ کل مسابقات قرآن کریم گفت: با توجه به اینکه چندین سال است توفیق حضور در کنار اساتید و داوران مسابقات قرآن کریم دارم روال صعودی را در ارتباط با سطح تلاوت‌های بانوان شاهد هستیم به نوعی که سطح مسابقات در همه زمینه‌ها ارتقا یافته است.

وی افزود: متسابقین سابقه چند ساله در مسابقات دارند و با پیشرفت‌های روز خود را همراه کرده‌اند.

داور بخش لحن قرائت و حفظ کل مسابقات قرآن کریم با اشاره به آزادی کمتر بانوان برای برگزاری مجالس تلاوت قرآن کریم گفت: البته در طول سالهای اخیر این روند تا حدودی اصلاح شده است به نوعی که ما در مشهد محافل رسمی و ثابت کشوری تلاوت قرآن کریم در حرم مطهر امام رضا را در این زمینه داریم که سطح تلاوت‌های آن بسیار خب است.

وی ادامه داد: با همه این‌ زمینه‌ها به عنوان افرادی که خود در این مسابقات قاری قرآن بوده‌ایم باز هم توقع ما از بانوان و از مسابقات قرآنی بیشتر است چراکه خانم‌ها باید بیش از این در میدان های قرآنی حضور فعال باشند.

سلطانی گفت: توقع داریم در مسابقات شاهد متسابقینی باشیم که در طول سال نیز فعالیت‌های خود را ادامه دهند چراکه به دلیل شرایط خاص فقط یک ماه در طول مسابقات فعال هستند که باید این روند اصلاح شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها