خبرهای داغ:
مسئول انجمن نمایش بسیج هنرمندان استان قم تاکید کرد:
مسئول انجمن نمایش بسیج هنرمندان استان قم گفت: خادمین فرهنگی مراسم اربعین باید آثاری در قالب هنر تولید کنند که برگرفته از مکتب عاشورا باشد.
کد خبر: ۹۱۸۳۰۶۶
|
۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید سعید میرصادقی در مراسم رونمایی از محصولات هنری با موضوع غیرت و حجاب و عفاف که دیروز (چهارشنبه ۱۷ مهرماه) در فرهنگسرای جوان برگزار شد، با اشاره به اهمیت کمک‌های مردمی در برگزاری باشکوه اربعین حسینی گفت: در ایام اربعین هر کسی به نوعی می‌تواند به آستان مقدس اباعبدالله (ع) در قالب موکب و پذیرایی از مهمانان حسینی خدمت کند.

مسئول انجمن نمایش بسیج هنرمندان استان قم افزود: از افتخارات خادمین فرهنگی این است که آثاری را در قالب کار‌های فرهنگی و هنری آثاری تولید کنند که برگرفته از مکتب عاشورا باشد.

وی با بیان درس‌های مکتب عاشورا پرداخت و تصریح کرد: درس‌های فرهنگی در این مکتب به گونه‌ای هستند که در طول تاریخ تاثیرگذار بوده و متاسفانه بسیار کم به آن پرداخته شده است.

مسئول انجمن نمایش بسیج هنرمندان استان قم درباره ظرفیت هنرمندان استانی در پرداختن به آثار هنری در قالب اربعین توضیح داد: امسال در طرح مردمی و بهره گیری از ظرفیت‌های هنرمندان استان توانستیم از ظرفیت بیست نفر از هنرمندان استان استفاده کنیم که در پنج بخش و صد اثر به آن پرداخته شد

وی اظهار داشت که آثار برگرفته از فرهنگ عاشورا و از زاویه و نگاه حجاب و عفاف و غیرت حضرت عباس (ع) و زینب (س) است که کشور ما متاسفانه مورد آسیب است و از غرب تاثیر می‌گیرد.

مسئول انجمن نمایش بسیج هنرمندان استان قم از تهیه تئاتر خیابانی به مدت ۲۰ دقیقه خبر داد که نزدیک به ۱۰۰ اجرا در مسیر نجف به کربلا و کربلا و نجف خواهد داشت.

وی با بیان بخش‌های دیگر این آثار هنری اظهار داشت: موشن گرافی، عکس نوشته، اینفوگرافی و نقاشی دیجیتال از دیگر آثار هنری هستند که در فضای مجازی پخش شده است تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با توضیح بخش تئاتر خیابانی و هنرمندان آن بخش گفت: عنوان این تئاتر، «آخرین معرکه» است و با موضوع غیرت حسینی و عفت زینبی به اجرا درمی آید که مجید علیزاده کارگردان اثر، محسن صلواتی دستیار کارگردان، سید سعید میرصادقی تهیه کننده، سید حسین میرصادقی دستیار تهیه کننده، سید احمد موسوی و رحمان اسلامی بازیگر این تئاتر هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها