تولیت آستان قدس رضوی انقلاب اسلامی ایران را زمینه ساز شکوفایی توانایی‌های بالقوه جوانان دانست.
کد خبر: ۹۱۸۳۱۱۶
|
۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی صبح امروز در دیدار اعضای تیم دانشگاه آزاد قزوین در مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۱۹ استرالیا که در این مسابقات بین المللی پنج عنوان نخست کسب کرده‌اند، ضمن تشکر از تلاش‌های جوانان نخبه کشور در کسب مدال در این رقابت‌‎ها، گفت: پیروزی شما در این رقابت‌ها، موفقیت و توفیق ملت و کشور ایران اسلامی است که به سبب این اقدام بزرگ باید به شما تبریک گفت.

وی با بیان اینکه مقایسه رتبه علمی ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی گواهی بر تأثیرگذاری انقلاب بر شکوفایی استعداد‌های جوانان کشور است، بیان کرد: استعداد‌های جوانان ایرانی عنایت و لطفی خدادادی است که انقلاب اسلامی زمینه شکوفایی و به فعلیت رسیدن این توانایی‌های بالقوه را که پیش از انقلاب سرکوب می‌شدند، فراهم آورده است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: دشمن پیشرفت، سربلندی، شکوفایی و سرافرازی ایران را نمی‎خواهد و تلاش دارد دانش و فناوری تنها در آمریکا و اروپا وجود داشته باشد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به حربه‌های دشمن برای جلوگیری از پیشرفت ایران گفت: گاهی با فریب و تطمیع تلاش می‌کنند نخبگان کشور را جذب کنند، گاهی دست به ترور دانشمندان و نخبگان هسته‌ای ما می‌زنند و با اعمال تحریم‌های مختلف تلاش می‌کنند شتاب رشد علمی ایران اسلامی را متوقف یا کند سازند.

وی افزود: پیشرفت‌ها، موفقیت‌ها و افتخارآفرینی‌های گوناگون کشور در زمینه‌های مختلف در شرایطی رقم می‌خورد که ایران اسلامی سال‌هاست با همه جانبه‌ترین و ناجوانمردانه‌ترین تحریم‌ها از سوی مستکبران روبه‌روست و این امر اهمیت کسب این توفیقات را چندبرابر می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به جایگاه تحصیل علم و دانش در دین اسلام، اظهار کرد: در سوره «علق» که نخستین سوره‌ی نازل شده بر پیامبر گرامی اسلام (ص) است، بحث علم و دانش مطرح می‌شود و این نشان از توجه اسلام به تحصیل علم دارد.

وی گفت: علم و دانش مایه عزت، اقتدار و استقلال کشور است و امیرالمؤمنین علی (ع) در روایتی می‌فرمایند «العلم سلطان»، علم مایه قدرت است.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر ضرورت آشنا کردن نسل جوان با سابقه علمی و تمدنی ایران و اسلام، ابراز کرد: جوانان باید با پیشینه علمی و دانشی کشورشان آشنا شوند، علم و دانش و فرهنگ از آن ما بوده است، روزگاری که در کشور‌های اسلامی کتابخانه‌هایی با ده‌ها هزار عنوان کتاب وجود داشته، در تمام اروپا یک کتابخانه نبوده و اصلاً کشوری با نام آمریکا در جهان وجود نداشته است.

وی افزود: گام اول انقلاب اسلامی «استقلال سیاسی» بوده است که در آن موفق شده‌ایم، گام دوم انقلاب «استقلال علمی» است؛ لازمه استمرار استقلال سیاسی و تحقق استقلال اقتصادی کشور، استقلال علمی است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به اهتمام رهبر معظم انقلاب بر فراگیر شدن گفتمان تولید علم در کشور و توجه به جوانان و نخبگان، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب پیوسته بر توانمندی کشور در تولید علم و دانش تأکید و در دیدار با مسئولان کشور همواره سفارش نسبت به رفع مشکلات و دغدغه‌های نخبگان کشور دارند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها