امام جمعه موقت بلورد شهرستان سیرجان:

ملت و جوانان منتظرند تا مسئولان دولتی به مهم‌ترین وظیفه خود در قبال پیشرفت کشور عمل کنند

امام جمعه موقت بلورد اظهار داشت: مهمترین دستاوردهاى مراسم اربعین‏ نمایش شوروشعور، همبستگى دو ملت ایران و عراق، شکل‏گیرى فرهنگ واحد دینى و تمرین وحدت و انسجام جهان اسلام است.
کد خبر: ۹۱۸۳۱۳۱
|
۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، امام جمعه موقت بلورد شهرستان سیرجان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: استکبار جهانی و حامیان آن همچون سعودی‌ها پس از سال‌ها که می‌خواستند بدون به رسمیت شناختن مقاومت، از طریق دیپلماسی ایران را به پای میز مذاکره بکشانند تا دست از مقاومت بردارد و مقاومت را در منطقه مهار کنند، حالا جمهوری اسلامی است که با پشتوانه و گزینه مقاومت فعال آن‌ها را به‌دنبال گدایی مذاکره کشانده است!

حجت الاسلام محمدی در ادامه افزود: ملت و جوانان منتظرند تا مسئولان دولتی به مهم‌ترین وظیفه خود در قبال پیشرفت کشور عمل کنند و این امر به دست مسئولانی انجام خواهد شد که با همه وجود به جوانان مؤمن انقلابی اعتماد داشته و استقلال و خودکفایی کشور آرمان درونی‌شان باشد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه ناحیه سیرجان گفت: جمهوری اسلامی ایران سناریو‌های دشمن در حوزه اقتصادی برای ایجاد بی‌ثباتی اقتصادی داخلی را ناکام گذاشته، و احساس غرور در مردم ایران جایگزین نگرانی‌ها شده است.

حجت الاسلام محمدی مهمترین دستاوردهاى مراسم اربعین‏ را نمایش شوروشعور، همبستگى دو ملت ایران و عراق، سرآغاز قیام عمومى براى پایان دادن به ظلم و جور یزیدیان زمان، شکل‏گیرى فرهنگ واحد دینى و تمرین وحدت و انسجام جهان اسلام دانست و افزود: بعد سیاسى مراسم اربعین حسینى نمایشى باشکوه از شور و شعورى است که مى‏تواند راه درمان بسیارى از دردهاى جهان اسلام باشد همچنین نزدیکى قلوب و یکى از مهم‏‌ترین عوامل تحقق وحدت مسلمانان جهان است.

وی گفت: مراسم اربعین حسینى سرآغاز قیام عمومى براى پایان دادن به ظلم و جور یزیدیان زمان است. ظلمى که دامنگیر سرزمین‏هاى اسلامى و مسلمانان شده. از فلسطین و لبنان گرفته تا عراق و سوریه، از یمن و بحرین گرفته تا افغانستان و پاکستان، از کشمیر و میانمار گرفته تا مصر و نیجریه.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به همبستگى دو ملت گفت: این یک نوع قدرت‏نمایى و رابطه عاطفى بین ملت ایران و عراق سرمایه ‏اى است که به‏ راحتى نمى‏توان آن‏ را گرفت و از بین برد. امام حسین علیه السلام روح وحدت اسلامی و برادری در بین امت‌های مسلمان خصوصا برادران ایرانی و عراقی را ایجاد می‌کند و علی رغم تلاش بدخواهان جامعه اسلامی و مسلمانان هر سال اربعین حسینی پرشورتر از سال‌های قبل انجام می‌شود و اتحاد و برادری بین مسلمانان بیشتر می‌گردد.

امام جمعه موقت بلورد در پایان گفت: اربعین مانند یک ذخیره است که قابل استحصال در فواید و ابعاد مختلف است و نباید آن‏را صرفاً در یک پیاده ‏روى ساده خلاصه کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار