امام جمعه رشت با اشاره به تلاش‌های دشمن در راستای تخریب چهره جمهوری اسلامی در داخل و خارج کشور گفت: حادثه لردگان و همچنین فتنه عراق نمونه‌‌ای از این تلاش‌ها بود و مسئولان باید در برابر این توطئه‌ها هوشیار باشند.
کد خبر: ۹۱۸۳۱۳۴
|
۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) در رشت اظهار داشت: امروز سالروز تشکیل مجمع تقریب مذاهب اسلامی است که در دنیای اسلام تلاش‌های فراوانی کرده است اما تا رسیدن به قله‌های مدنظر فاصله دارد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به سالروز تصویب لایحه کاپیتالاسیون گفت: این معاهده ننگین توسط خائنان به کشور ما تحمیل شد اما آن زمان امام خمینی(ره) شاخ و برگ آن را از بین برد و انقلاب اسلامی را تشکیل داد و ایران اسلامی را از ظلم مستشاران خارجی نجات داد.

 

وی با بیان اینکه برخی در مسند سیاست به‌عنوان اپوزوسیون عمل می‌کنند تصریح کرد: این افراد که روزی باید قدر نقد را می‌دانستند با پرخاشگری نشان دادند نقدپذیر نیستند اما به آنها توصیه می‌کنیم که فقط برای مردم کار کنند زیرا اکنون که همه قیمت‌ها دوبرابر شده، نقد کردن بی‌فایده است.

 

امام جمعه رشت خطاب به مسئولان افزود: فضای اشتغال را فراهم کرده و مشکل قیمت مسکن در عرصه اجاره‌بها و قیمت را کنترل کنید، به فکر تقویت تولید باشد و از هدررفتن انرژی جلوگیری کنید و خام فروشی نکنید زیرا خام فروشی خیانت و به ضرر ملت ایران است و به مسائل مردم در زندگی روزمره توجه کنید.

 

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به نشست رهبر معظم انقلاب با جوانان نخبه خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند که جوانان پاره تن کشور هستند و پیام این جمله به مسئولان این است که آنها باید به سراغ نخبگان بروند و آنها را جذب کنند و نگذارند که ائمه جمعه آنها را سفارش کنند و بعد به امورشان رسیدگی شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه طبق سخنان مقام معظم رهبری پیاده‌روی اربعین نشانه عشق ملت به امام حسین(ع) است بیان داشت: همه دستگاه‌های کشور وظیفه دارند در این رابطه تلاش بیشتری کنند و باید از ظرفیت‌های فرهنگی و دینی اربعین استفاده کرده و تنها به فکر غذای زائران نباشند.

 

وی با اشاره به حادثه لردگان خاطرنشان کرد: رسانه‌های ضدانقلاب از این مسئله سوء استفاده کردند و مسئولان ما نباید اجازه می‌دادند این اتفاق می‌افتاد زیرا هیچ رسانه‌ای از تظاهرات مردم در کشورهای اروپایی که چندین وقت است شروع شده و توسط سران این کشورها سرکوب می‌شود، حرفی نمی‌زند.

 

امام جمعه رشت خواستار هوشیاری بیشتر مسئولان دربرابر حوادثی نظیر لردگان شد و تاکید کرد: اجازه ندهید مسائلی مانند لردگان پیش بیاید و زود افراد سوء استفاده‌گر را در نطفه خفه کنید البته ما خواب نیستیم و مسئولان بلندپایه کشور مانند رهبر معظم انقلاب تمام مسائل را با تیزبینی رصد می‌کنند.

 

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه عده‌ای با اتوبوس تعدادی افراد را در بغداد جمع کردند ابراز داشت: این افراد می‌خواستند حملاتی داشته باشند و تمام رسانه‌ها مانند بی بی سی و العربیه و سلبریتی‌های منطقه‌ای آن را پوشش دادند و از آن حمایت کردند و یک شخص مسیحی این آشوب را هدایت می‌کرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به هدف آشوبگران در عراق تصریح کرد: برجسته کردن ملی‌گرایی در عراق، مقابله کردن با شیعه و برجسته کردن دخالت ایران در متطقه که از نقشه‌های آمریکا است از اهداف آشوبگران در عراق بود و البته نتوانستند به اهداف شوم خود برسند.

 

وی با مذمت حمله جنایتکارانه دولت ترکیه به سوریه عنوان کرد: گویی اردوغان دیوانه است زیرا زمانی که ترکیه پایگاه جذب داعشیان بود می‌گفت آنها را مسلمان نمی‌داند اما از آنها حمایت می‌کرد و هم‌اکنون نیز با حمله به سوریه موجب کشته شدن تعداد زیادی افراد بیگناه شده است.

 

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اهداف ترکیه از حمله به سوریه افزود: بعد از برچیده شدن بساط داعش از سوریه اردوغان سرخورده شد و ترکیه از تثبیت موقعیت سوریه در منطقه هراس دارد همچنین هنوز ترک‌های ترکیه در خیال خام ایجاد دولت عثمانی هستند اما زمان حرکت‌های مغول‌وار گذشته است و ملت‌ها دیگر استعمار را قبول نمی‌کنند.

 

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه موعظه دارای شرایطی است بیان داشت: یکی از شرایط موعظه این است که سخنی رسا، بلیغ و لطیف بگوییم تا در فرد اثرگذار باشد زیرا کلمات می‌توانند اصلاح‌کننده یا ویرانگر باشند و به‌ویژه توجه به این نکات در مسائل سیاسی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

 

وی با بیان اینکه اهل معرفت و فضل به ظرایف کلمات عمیقانه توجه می‌کنند گفت: افراد موعظه کننده باید از کلمات و آیات به‌گونه‌ای استفاده کنند که تاثیرگذار باشد و در تهج‌البلاغه تمامی کلمات و بخش‌های آن مملو از موعظه است و در قرآن نیز بسیاری از موارد و حتی احکام به‌صورت موعظه بیان می‌شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر توجه ویژه به نهج‌البلاغه بعد از قرآن بیان داشت: امام علی(ع) می‌فرمایند که موعظه‌هایی بین مردم نشر داده است که پیامبران با آن مردم را پند داده‌اند لذا نهج‌البلاغه شامل موعظه‌هایی است که موجب سعادتمندی انسان می‌شود.

 

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به یکی از علمای سنی که بر نهج‌البلاغه شرح مفصل نوشته است تصریح کرد: وی می‌گوید که از 50 سال پیش بیش از هزار بار خطبه 221 نهج‌البلاغه را خوانده‌ام و بعد از هر بار خواندن بر تنم رعشه افتاده ‌و هیچ حرفی مانند سخنان امام علی(ع) درباره مرگ تاثیرگذار نیست.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات