خبرهای داغ:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: واحدهای اقامتی آذربایجان غربی برای استقبال از زائران اربعین حسینی آماده هستند.
کد خبر: ۹۱۸۳۱۵۶
|
۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳

جلیل جباری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود ۲ هزار نفر از زائران غیرایرانی به منظور شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی از طریق مرز بازرگان وارد کشور شده و از طریق مرز خسروی خارج شوند.

وی ادامه داد: زائران زیادی همچون سال‌های گذشته از ترکیه و از طریق مرز بازرگان در آذربایجان‌غربی وارد کشور می‌شوند و به دلایل مختلف از جمله کاهش هزینه‌ها و امنیت سفر این استان را برای عزیمت به کربلای معلی انتخاب می‌کنند.

وی با اشاره به آمادگی واحدهای اقامتی استان، ادامه داد: تمامی واحدهای اقامتی استان اعم از هتل‌ها، مهمانپذیرها و حتی اقامتگاه‌های بوم‌گردی آماده پذیرایی از زائران است و با هماهنگی‌های انجام شده تا ۴۰ درصد به این زائران تخفیف داده‌ می‌شود.

جباری افزود: کارکنان این نهاد در شهر مرزی بازرگان و ماکو با توزیع بروشورها و نقشه‌های گردشگری آذربایجان‌غربی، آماده پذیرایی از زائران هستند و زائران را در خصوص مسیر حرکت به سمت مرز خسروی راهنمایی می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی ادامه داد: هر یک از زائران غیرایرانی، سفیران فرهنگی ما در کشورهای‌شان خواهند بود و آموزش‌های لازم به خادمان موکب‌های مستقر در مرز و زائران اعزامی کشورمان به عتبات عالیات ارائه می‌شود.

جباری افزود: ورود زائران از مرز بازرگان از ۱۵ مهر آغاز شده‌ است و واحدهای خدمات‌رسان، مهمانسراها، واحدهای اقامتی و موکبان استان از آن تاریخ آماده پذیرایی از این زائران هستند؛ از جمله خدماتی که توسط موکب‌ها به زائران ارائه می‌شود، بسته فرهنگی شامل نقشه راهنما، دفترچه چهار زبانه آداب زیارت و اطلاعات کامل موکب‌های خدمات‌رسان در طول مسیر است.

انتهای پیام

ارسال نظرات