رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حرکت میلیونی زائران اربعین می‌فرمایند: «جوانان ما راه خود را پیدا کرده‌اند.» این راه یکی از موثرترین شیوه‌های مقابله با معاندان اسلام است که به تعبیر امام خامنه‌ای «اوج تفکر مبارزه» است.
کد خبر: ۹۱۸۳۱۹۲
|
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ رسول حسنی؛ «جابر بن عبدالله انصاری» از صحابی پیامبر (ص) و پنج امام از امیرالمؤمنین (ع) تا امام محمدباقر (ع) بود. وی همراه با «عطیه کوفی» ـ از تابعین و شیعیان امام علی (ع) ـ اولین زائران مضجع مطهر امام حسین (ع) در اربعین بود. حرکتی که جابر در سال 61 هجری قمری پایه‌گذاری کرد بعد از 14 قرن به پرشکوه‌ترین و حماسی‌ترین حضور عبادی ـ سیاسی مسلمانان ـ نه فقط شیعیان ـ تبدیل شده است.

ویران کردن چندباره حرم شریف سیدالشهدا (ع) به قصد خاموش کردن آتش اشتیاق شیعیان برای زیارت آن امام همام راه به جایی نبرد. از آنجایی که قیام الهی عاشورا در تاریخ پر فراز و نشیب شیعه فراموش نشد، زیارت اربعین که در بیان معصومین از نشانه‌های تشیع است نیز فراموش نخواهد شد. با وجود دلایل بسیاری که می‌توان برشمرد تفسیر این جوشش میلیونی را نمی‌توان تحلیل کرد چراکه این حضور جهانی خارج از اراده انسان‌هاست.

پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرَدُ اَبَداً.» براى شهادت حسین علیه‌السلام، حرارت و گرمایى در دل‌های مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود. (جامع احادیث الشیعه/ ج 12/ ص 556) چگونه می‌توان با تحلیل‌های دنیایی برای این حرارت و گرما از شهادت امام حسین (ع) دلیلی قاطع آورد تا بتوان حضور میلیونی مردم در اربعین را توجیه کرد. حرکت جابر بن عبدالله انصاری در اربعین 61 هجری قمری در حقیقت کاشته شدن بذری بود که امروز به درخت تناوری تبدیل شده که از ثمرات آن می‌توان به هدم تفکر تروریسم مذهبی و اسلام آمریکایی اشاره کرد.

راه‌پیمایی اربعین پیکار عظیمی است که مسلمانان و بخصوص شیعیان علیه استکبار جهانی به راه انداخته‌اند. پیکاری که اعضای یک خانواده به یک اندازه در آن سهم دارند و چه‌بسا حضور زنان و دختران مؤثرتر از اعضای دیگر خانواده باشد. رهبر معظم انقلاب اسلامی این حضور عظیم میلیونی را «اوج تفکر مبارزه» می‌دانند که قابل توصیف و تفسیر نیست. ایشان در  دیدار جمعی از مسئولان فرهنگی استان‌های آذربایجان شرقی و قم در 22 آبان 1396 می‌فرمایند:

«راهپیمایی عظیم اربعین یک پدیده‌ الهی است، حقیقتاً قابل توصیف نیست؛ مثل خیلی پدیده‌های الهی، نمی‌شود [آن] را تحلیل کرد. این جمعیت عظیم میلیونی راه بیفتند، شکل پیدا کند. در گذشته راهپیمایی بود، اما این خبرها نبود. در ایام مختلف، چه اربعین، چه غیر اربعین طلاب از نجف و جاهای مختلف عراق حرکت می‌کردند می‌رفتند، جمعیت‌های فراوانی هم بودند؛ اما این جمعیت عظیم میلیونی از جاهای مختلف دنیا با وجود تهدیدهای تروریستی‌ای که همیشه وجود داشته و امروز هم وجود دارد، [به سمت یک هدف معین حرکت می‌کنند]، این نشان‌دهنده‌ اوج گرفتن تفکر مبارزه‌ در راه خدا و اسلام و آمادگی عمومی و همگانی در این راه است.»

معظم‌له در درس خارج فقه خود (۱۳۹۶/۰۸/۱۵) می‌فرمایند: «جوانه‌ای ما راه را پیدا کردند و میلیون‌ها نفر در این راه حرکت می‌کنند، این یکی از حوادث بسیار برجسته‌ای است که خدای متعال آن را برای ما خلق کرده است؛ این شد یک نماد. یک نماد بسیار زیبا و پرشکوه از حضور پیروان اهل‌بیت و علاقه‌مندان به اهل‌بیت (ع) است.»

راه مبارزه با امپریالیسم و تفکر جهانی‌سازی چیزی غیر از راهپیمایی اربعین نیست که البته این راه نیازمند حضور حداکثری افسران جنگ نرم دارد تا جلوه‌ها و بارقه‌های آن به مردم جهان برسد. اگر دشمنان اسلام نمی‌خواهند در رسانه‌های خود حرفی از این حضور بزنند به‌خاطر آن است که متوجه اثرات عمیق آن در دل‌ و جان مردم جهان هستند. برای همین است با همه توان خود سعی می‌کنند اگر نمی‌توانند آن را از بین ببرند مانع انتشارش بشوند. رسالت هنرمندان از همین‌جا آغاز می‌شود که همراه با مردم با ابزار فیلم، سریال، نمایش، موسیقی و ... هر وسیله و شکل هنری که فراگیرتر است راهپیمایی اربعین را در طول سال به مخاطبان جهان ارائه دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات