هیئت امنای مسجد جامع اهل سنت محله سورو برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و خانواده های بی بضاعت و نیازمند دست به ابتکاری جالب و درخور توجه زدند.
کد خبر: ۹۱۸۳۲۳۰
|
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
 
 

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج هرمزگان، موضوع دستگیری و حمایت از فقرا و نیازمندان از تاکیدات دین مبین اسلام و بزرگان دینی است و مساجد نیز در صدر اسلام دارای کارکردهای متنوعی از جمله رسیدگی به امور نیازمندان و محرومان بودند.

احیای کارکرد اجتماعی مسجد توام با عمل به سفارش اسلام و بزرگان دین مبنی بر توجه به خانواده های بی بضاعت و نیازمند و حمایت از آنان به شیوه ای که شان و کرامت آنان حفظ شود، یکی از برنامه های پسندیده و ارزرشمند است.

هیئت امنای مسجد جامع محله سورو در غربی ترین نقطه شهر بندرعباس با رصد مشکلات محله و دریافت ایده های خلاقانه و عملی و اولویت بندی برای اجرای برنامه در جهت رفع آسیب ها، طرح حمایت از خانواده های نیازمند را از عصر دیروز به مرحله اجرا درآورد.

شیخ « محمد صدیق فهیمی »، امام جمعه اهل سنت سورو در حاشیه جشنواره غذاهای محلی به خبرنگار  ما گفت: این جشنواره با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار و خانواده های نیازمند برگزار شده است.

وی عنوان این جشنواره را « انجام کار بوسیله مردم، تصمیم گیری برای مردم » ذکر کرد و افزود: این برنامه به همت فرهنگی اجتماعی و با همکاری هیئت امنا مسجد جامع سورو اجرا می شود.

امام جمعه اهل سنت محله سورو ادامه داد: این جشنواره هر هفته جمعه ها از ساعت 17 تا 21 در مصلی بزرگ سورو برگزار می شود.

وی از آش، نخود، باقلا، حلیم، نان تیموشی، پکاره، سمبوسه و ... به عنوان غذاهای عرضه شده در جشنواره غذاهای محلی نام برد و گفت: 90 درصد از درآمد فروش غذاها به خانواده هایی که در کار پخت و فروش نقش دارند می رسد و 10 درصد هم به مسجد کمک می شود.

تشکیل هیئت های اندیشه ورز در مساجد از طریق شناسایی و دعوت افراد نخبه محلات و روستاها و رصد آسیب های اجتماعی و مشکلات و همچنین ارزیابی پتانسیل و ظرفیت های بومی هر منطقه و اولویت بندی و برنامه ریزی در جهت رفع مشکلات و آسیب ها ضرورت امروز است که باید مورد توجه فعالان مسجدی قرار گیرد.

ارسال نظرات