شهرستان ایوان میزبان حجم عظیمی از زائران اباعبدالله الحسین است که این شهرستان را برای رسیدن به مرز مهران انتخاب می کنند.
کد خبر: ۹۱۸۳۲۳۳
|
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، کم کم بوی اربعین به مشام می رسد، حال و هوای اربعین دیدنی است به ویژه این چندسال اخیر که خیلی ها پای پیاده راهی کربلای ارباب می شوند.

 کربلا رفتن آن هم پای پیاده اجری دارد که گفتنی نیست، لحظه به لحظه اش داستانی دارد و فرد فرد زائرانش داستانی ترند، قلم به دست بگیری، یا دوربین بر چشم بگذاری حرف ها زیاد است برای گفتن، و صحنه ها زیاد است برای به تصویر کشیدن، و گوش ها و چشم ها تشنه حقیقت ناب کربلایند.

اربعین امسال حال و هوای دیگری دارد و عشق به امام حسین(ع) در دل مسلمین جور دیگری خودنمایی می کند اربعین امسال خیلی ها با پای پیاده طول جاده عشق را به سمت حرم امام حسین (ع) در کشور عراق با جان و دل پیمودند تا با تمام وجود سرو جان را تقدیم امام شیعیان‎شان کنند.

چند روزی است که زائرین کربلای معلی از شهرها و روستاهای مختلف کشور سختی راه را به جان خریدند و با پای خسته و پیاده به سمت کربلای معلی به راه افتادند، زن و مرد حتی از کودک چندماه ماهه گرفته تا پیرزن و پیرمردی که نای راه رفتن را ندارند اما به عشق امام حسین(ع) سعی می کند تا از کاروان عقب نمانند.

خدایا این چه عشقی است که همه را اینچنین به سمت خود می خواند و این چه شوری است که شیعیان دلسوخته ات حاضرند چند روز متوالی با وجود خستگی راه با پای پیاده به سمت کشور عراق برای دیدن بارگاه ملکوتی امام شیعیان حسین بن علی (ع) بپیمایند.

شهرستان ایوان در شمال استان ایلام وبرسر راه ارتباطی مرز مهران قرار دارد به طوری که هرساله شاهد تردد حجم زیادی زائر ااز شهرستان ایوان هستیم که شهر ایوان را برای رسیدن به مرز مهران انتخاب می کنند.

امسال نیز حال و هوای شهر ایوان حال هوای دیگری است ،قدوم متبرک زائران ابا عبدالله الحسین در این شهرستان سبب شده است که بزگ وکوچک،پیرو جوان همه و همه دست به دست هم دهند تا زوار ابا عبدالله الحسین به نحواحسنتت استقبال شود.

هفت موکب در شهرستان ایوان آماده پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی است.

"امید علی سبزی"،فرماندار ایوان ؛ گفت:شهرستان ایوان یکی از شهرستانهایی است که در مسیر تردد زوار اربعین حسینی قرار دارد تا جایی که در سال گذشته شاهد حضور تعداد زیادی از مردم ایران اسلامی بودیم که شهرستان ایوان را برای رسیدن به مرز مهران انتخاب کرده بودند.

 

سبزی اظهار کرد:در طی ماه های گذشته جلسات ستاد اربعین به صورت مستمر در شهرستان برگزار شده است و بنابر تصمیمات 8کمیته در سطح شهرستان با همکاری ادارات تشکیل شده است که برنامه ریزی های لازم را در راستای خدمت به زوار ابا عبدالله الحسین انجام دهند.

وی با اشاره به کمیته های ستاد اربعین افزود: کمیته ها شامل اسکان ،بهداشت و درمان،حمل و نقل،خدمات شهری،زیر ساخت،اطلاع رسانی ،امنیتی می باشد که وظایف هرکدام مشخص شده است.

فرماندارایوان با اشاره به اینکه هفت موکب آماده پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی است  ادامه داد: تمام ملزومات استقبال و پذیرایی از زوار در سطح شهرستان فراهم است و ایوان مهیای استقبال از زائران می باشد.

سبزی بیان کرد:در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ایستگاه سلامت در ورودی شهر ایوان برپا خواهد شد همچنین بیمارستان امام رضا (ع) ایوان نیز در این مدت آماده باش خواهد بود.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی شهرستان نیز در راستای برقراری امنیت ،درورودی  تونل پیامبر اعظم ،دوراهی گیلان و ویله ایستگاه انتظامی برپا خواهد کرد.

سنگ تمام ایوانی ها در استقبال از زائران حسینی +تصاویر

سنگ تمام ایوانی ها در استقبال از زائران حسینی +تصاویر

سنگ تمام ایوانی ها در استقبال از زائران حسینی +تصاویر

سنگ تمام ایوانی ها در استقبال از زائران حسینی +تصاویر

سنگ تمام ایوانی ها در استقبال از زائران حسینی +تصاویر

 

ارسال نظرات