خبرهای داغ:
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی:
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: پیاده‌روی اربعین بزرگترین رویداد فرهنگی در اقصی نقاط جهان به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۱۸۳۳۱۵
|
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵

حجت‌الاسلام عبدالرحیم‌ نجفقلی‌زاده سرایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: پیاده‌روی باشکوه اربعین بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و تربیتی در اقصی نقاط جهان به شمار می‌رود، بنابراین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه، در این آئین وحدت‌بخش آحاد مردم شانه به‌شانه یکدیگر قدم برمی‌دارند، اضافه کرد: در این رویداد همه افراد خود را یکی می‌دانند، برتری اجتماعی، تحصیلی و اقتصادی یک امتیاز محسوب نمی‌شود، بلکه همه اول خود را انسان‌هایی می‌دانند که می‌خواهند با هدف مشترک در یک مسیر حرکت کنند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر مردم عراق تلاش می‌کنند که در این ایام زائران را به منازل خود ببرند، اما شاید سوال این باشد که در مقابل چه به دست می‌آورند؟ آنها از لذت‌های مادی جدا شده، رشد و تعالی انسانیت را با حضور زائران در منازل خود می‌بینند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه کمونیسم آن همه خون به پا کرد تا انسان‌ها را یکسان و هم‌کف قرار دهد، اما نتیجه‌ای به دست نیاورد، ادامه داد: در مکتب اهل بیت (ع) بدون هیچ زور و اجباری افراد گردهم می‌آیند و ظرف چند روز اسلام را به جهان معرفی می‌کنند، این موضوع ابعاد فرهنگی و به ویژه اجتماعی موسم اربعین است.

سرایی با بیان اینکه فرهنگ اربعین همان فرهنگ، سیره و منش مکتب حسینی است، بنابراین باید در طول سال به آحاد مردم شناسانده شود، اضافه کرد: اربعین فراملیتی‌ و  فراقومیتی است، بنابراین باید در طول سال به بهانه‌‌های مختلف برای شناساندن این تفکر و منش اهتمام شود.

وی در ارتباط با وجه تمایز پیاده‌روی اربعین با سایر سفرها، اظهار کرد: هر کس با رفتار خود باید معرف و مبلغ فرهنگی اربعین باشد، پس لازمه گام برداشتن در این زمینه این است، که بدانیم ما به سفر سیاحتی نرفته‌ایم، هرچند که این حضور یک تا دو هفته‌ای بالاخره جنبه‌های سیاحتی هم پیدا می‌کند، اما هدف از این سفر، زیارت است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی، اظهار کرد: اگر فردی به زیارت اربعین رفت و توانست آن یکرنگی و صفا را حفظ کند، پیام‌رسان سفر اربعین و فرهنگ آن بوده، در غیر این صورت نه‌تنها فرهنگ اربعین را منتقل نکرده است، بلکه سبب شده تا دیگران طرزفکرشان نسبت به سایرین که در این موسم حضور می یابند تغییر کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات