خبرهای داغ:
استاندار قم با اشاره به تشکیل منظم جلسات ستاد اربعین حسینی گفت: تلاش می‌کنیم که همه ظرفیت‌ها و امکانات استان را برای برگزاری باشکوه اربعین حسینی به‌کار گرفته شود.
کد خبر: ۹۱۸۳۳۲۷
|
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، بهرام سرمست در جلسه ستاد اربعین استان که با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، با اشاره به تمهیدات استان برای مراسم اربعین حسینی برگزاری ستاد اربعین استان در راستای ارتقاء عملکرد دستگاه‌ها در خدمت رسانی به زائرین، اظهار کرد: جلسات ستاد اربعین استان به منظور بسیج امکانات و ظرفیت‌ها به صورت منظم و موثر برگزار شده است.

استاندار قم با اشاره به ابلاغ برنامه‌های ستاد اربعین از سوی وزارت کشور، اضافه کرد: برش استانی این برنامه‌ها با توجه به موقعیت زائر پذیری و اعزام زائر از قم و با در نظر گرفتن نگاه راهبردی و استراتژیک به برنامه‌های مناسبتی در استان، در دستور کار قرار گرفته است.

وی فعالیت 16 کمیته ذیل ستاد اربعین را در مسیر بهبود خدمات با بهره گیری از تجربیات سال‌های گذشته را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: کمیته‌های بازرسی، نظارت و ارزشیابی مکلف هستند تا با بررسی وضعیت خدمت رسانی به زائرین، زمینه مستند سازی فعالیت‌های دستگاه‌های استان را فراهم کنند.

سرمست با تأکید بر لزوم تلاش برای ارتقاء کیفیت خدمات اربعین دستگاه‌های اجرایی گفت: در این راستا تدوین سند خدمت رسانی استان در مناسب‌های مذهبی از جمله اربعین ضروری است.

وی انسجام بخشی و جدیت در امور فرهنگی و اطلاع رسانی اربعین را مورد توجه قرار داد و افزود: اقدامات فرهنگی حول پیام عاشورا و اربعین و با محوریت مردم باید اولویت اصلی تمام کمیته‌های ذیل ستاد اربعین استان باشد.

استاندار قم با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم در زمینه تعیین بازرسانی برای نظارت بر روند فعالیت دستگاه‌های عضو ستاد اربعین حسینی ادامه داد: وضعیت خدمات رسانی و نقاط ضف و کاستی‌ها توسط این بازرسان به صورت آنی گزارش خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش و همدلی و همکاری مردم و همه دستگاه‌ها و نهادها، زمینه برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی به عنوان نماد اقتدار و عظمت تشیع فراهم شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها