خبرهای داغ:
جمالی پور گفت: مصوبات جلسات باید در کمتر از بیست روز اجرایی شود در غیر این صورت دلایل مخالفت باید روشن و واضح بیان شده و برای بنده باید این مخالفت اثبات شود
کد خبر: ۹۱۸۳۳۴۹
|
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، هدایت اله جمالی پور در شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با محوریت بررسی چالش ها، فرصت ها و الویت های توسعه شهرستان آوج در سالن جلسات فرمانداری آوج برگزار شد بیان کرد: همه کشورها امروز به دنبال تحریم کشور ما هستند و همه نیروهای خود را بسیج کرده اند که برای تحریم اقتصادی ایران جدی و هم جانبه وارد میدان شوند و باید همدلی و اتحاد در کشور بین مردم و مسئولان مستحکم تر شود.

وی گفت: امروز نیز در شرایطی شدیدتر از قبل هستیم و از هیچ کس پذیرفته نیست که در این شرایط رفتاری انجام دهد که به منافع ملی آسیب برساند و برای رسیدن به جایگاه، اخلاق را که نشان دین ماست زیرپا بگذارد.

استاندار قزوین اظهار کرد: ما باید به اصالت های دینی و اخلاقی خود بازگردیم. اختلافات تا جایی که تبدیل به دشمنی نشود، مشکلی نخواهد داشت لذا باید مراقب باشیم مبادا قلمی بزنیم و قدمی برداریم که مورد رضایت دشمن باشد.

جمالی پور عنوان کرد: رضایت مندی دشمن از عملکرد برخی مسوولان که اختلاف افکنی می کنند، توسعه را ناکارامد و مدیران را ترسو می کند.

وی افزود: امروز باید همه کینه ها ونفرت ها و رقابت های شخصی را کنار بگذاریم. چرا که کشورهای همسایه با یک هدف مشترک که تجزیه ایران است با دشمنان ما همراه شده اند.

مقام ارشد اجرایی استان اضافه کرد: در شرایط سخت امروز، ما به جای توجه به منافع ملی و حقوق مردم، به یکدیگر تهمت زده و اعتبار و ارزش هم را نابجا از بین می بریم. وظیفه ما ایجاد همبستگی و عزت ملی است. مردم برای این نظام خون داده اند و ما نباید به نفع جریانی این خون ها را زیر پا بگذاریم.

جمالی پور تصریح کرد: اگر رقابت ما برای توسعه باشد خوب است اما اگر در جهت تخریب یکدیگر باشد نامشروع است. مسوولان نباید تریبون گرفته و به یکدیگر ناسزا گفته و آبروی یکدیگر را ببرید چرا که در داخل کشور دشمن بیشترین عناصر مهم و اثرگذار را دارد و این رفتارها کمک به توسعه اهداف دشمن می شود.

وی اضافه کرد: ما اعضای دولت همه باهم یکی هستیم. باید این همبستگی در کل کشور و استان ها جاری و ساری شود و اختلافات را با بزرگنمایی در جامعه تزریق نکنیم. اعتماد مردم امروز حتی نسبت به افراد سالم نیز از بین رفته و این نتیجه توطئه دشمن در فضای مجازی است.

جمالی پور با اشاره به توسعه شهرستان آوج گفت: شهرستان آوج در حوزه گردشگری، معدن، صنایع تبدیلی،کشاورزی دارای ظرفیت های بالایی است و در حوزه دامی به ویژه در بحث صدور پروانه باید پیگیری جدی وجود داشته باشد.

وی افزود: مصوبات جلسات باید در کمتر از بیست روز اجرایی شود در غیر این صورت دلایل مخالفت باید روشن و واضح بیان شده و برای بنده باید این مخالفت اثبات شود.

استاندار قزوین بیان کرد: پنجره واحد برای رسیدگی به مشکلات واحدها ایجاد و گزارش فعالیت های معدنی باید بررسی شود. همچنین نوع برداشت ما از معادن فاجعه است وباید کمک کنیم تا برداشت از معادن براساس تکنولوژی روز باشد.

جمالی پور بیان کرد: شورای برنامه ریزی و توسعه استان، به عنوان یک شورای قانونی و مهمترین شورای برنامه ریزی و تسهیل کننده طرح ها می باشد که در شهرستان های مختلف برگزار شده و به چالش ها می پردازد.

وی گفت: یکی از مهمترین کارها این است با همفکری شورای شهرستانی و فرمانداران برنامه های پیشنهادی مدیران را بررسی، تصویب و ارائه راهکار خواهد کرد.

استاندار قزوین اظهار کرد: جلسات ما معمولا در مرکز استان بوده و به نوعی مسائل را استانی می بینیم اما در این نشست ها به بخش ها، روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته می پردازیم و این نشست از این پس در تمام استان برگزار خواهد شد و این برنامه امروز از شهرستان آوج آغاز شده است.

جمالی پور عنوان کرد: قبل از حضور شورا، فرمانداران با همکاری شورا و مدیران کل، مسائل شهرستان را بررسی و همفکری و دسته بندی کنند تا در شورای توسعه بتوانند این مسائل را دقیق بررسی و بیان نمایند.

وی با اشاره به اهمیت برخی برنامه در استان افزود: مدیران برای حضور در جلسات اهتمام بورزند. مدیران در جلساتی که حضور مدیر قید شده، حتما حاضر شوند و در صورت عدم حضور حتما پیش از جلسه باید هماهنگ شوند. در غیر این صورت هیچ معاونی حق حضور در جلسه را ندارد.
۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها