خبرهای داغ:
علیرضایی عنوان کرد: شهرستان آوج از لحاظ زیرساخت ها و امکانات اولیه محروم است
کد خبر: ۹۱۸۳۳۶۰
|
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، شورای برنامه ریزی و توسعه استان با محوریت بررسی چالش ها، فرصت ها و الویت عای توسعه شهرستان آوج به ریاست هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین و فرمانداران شهرستان ها، بخشداران، مدیران دستگاه های استانی و شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری آوج برگزار شد.

نصرت اله علیرضایی فرماندار شهرستان آوج در این مراسم بیان کرد: شورای برنامه ریزی و توسعه، مغز مدیریت توسعه استان است. شورایی که توسعه متوازن و عدالت محور با رویکرد اجتماعی، جابجایی جمعیت، ارتقا شاخص های توسعه استان را با تکیه، بر اسناد بالادستی و ظرفیت بخش دولتی و ایجاد بستری مطمئن برای سرمایه گذاران بخش خصوصی بررسی می کند، می تواند موفق باشد.

وی گفت: هشتاد درصد توسعه استان برعهده بخش خصوصی است و چیزی که آوج نیاز دارد، امسال اعتبارات به شکل صد در صد محقق شود و این پروژه های سرمایه گذاری در شهرستان مانند پل معلق نیازمند حمایت بخش دولتی می باشد چرا که مجوز، واگذاری و تسهیلات و حمایت های دولت از مشکلات ما بوده و باید با رویکرد منافع ملی و همدلانه سرمایه گذار را به سمت شهرستان جذب کنیم.

فرماندار آوج اظهار کرد: خدمات بزرگی در شهرستان آوج ایجاد شده و 97 درصد گازرسانی شهرستان انجام شده به گونه ای که فقط سه روستا بدون گاز است که یکی از این سه روستا با حضور مسئولان استانی امروز گازرسانی می شود.

علیرضایی عنوان کرد: در حوزه ارتباطات، تلویزیون دیجیتال وراه های روستایی، طرح های بنیاد مسکن و آب شرب روستایی اقدامات خوبی انجام شده اما هنوز این شهرستان از لحاظ زیرساخت ها و امکانات اولیه محروم است.

وی افزود: باید دوره زمان بندی برای اجرای پروژه ها داشته باشیم تا بر اساس این زمان بندی بتوانیم این پروژه ها را اجرا و به اتمام برسانیم.

فرماندار آوج تصریح کرد: نگاه به شهرستان آوج با نگاه به شهرستان های دیگر باید متفاوت باشد. ناحیه صنعتی آوج تقریبا نیمه تعطیل است و زیرساخت های آن باید بازسازی شود و نیاز است با ایجاد امکانات، سرمایه گذار را جذب نماییم.

علیرضایی اضافه کرد: پایه اعتبارات شهرستان آوج بسیار ضعیف است و نیازمند تجدیدی نظر در تخصیص اعتباراپ به این شهرستان می باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت های معدنی بزرگی در این شهرستان وجود دارد که نیاز به توجه ویژه دارد همچنین سه رودخانه بزرگ در این شهرستان وجود دارد که اهالی این شهرستان باتوجه به کشاورزی بودن منطقه، حق هیچ گونه استفاده از این آب ها را ندارد.

علیرضایی گفت: آوج منطقه روستایی است. روستاها مشکلات زیادی در حوزه دریافت تسهیلات دارند و مرمت آثار تاریخی نیز باید جزو الویت استانی باشد که موجب جذب گردشگر می شود.
۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها