500 هزار ایرانی در باشگاه‌های کتاب‌خوانی عضویت دارند

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر 500 هزار نفر در سطح کشور عضو باشگاه‌های کتاب‌خوانی هستند.
کد خبر: ۹۱۸۳۳۸۴
|
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علی اصغر کاراندیش عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و آیین سیزدهمین نمایشگاه کتاب لرستان گفت: بدون مطالعه هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند به پیشرفت برسد و بر همین اساس همه اهمیت مطالعه را می‌دانیم و لذا همه باید برای افزایش سرانه مطالعه در کشور تلاش کنیم.

 

وی افزود: سرانه مطالعه در ایران نسبت به خیلی از کشور‌های پیرشفته پایین‌تر است لذا همه باید برای بهبود این شرایط تلاش کنیم. 

 

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادانه به سیزدهمین نمایشگاه کتاب لرستان اشاره و عنوان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه‌های کتاب را برخی فروش کتاب ناشرین می‌دانند و علاوه بر آن هدف دیگز وزارت ارشاد نیز بالا بردن سرانه کتاب است.

 

وی با بیان اینکه برای بالا بردن سرانه مطالعه باید علاقه به کتاب‌خوانی را در کودکی در جامعه نهادینه کرد، اظهار داشت: در این راستا وزارت فرهنگ و ارشاد در چند سال اخیر چندین طرح موفقیت آمیز اجرا کرده که از جمله باشگاه کتاب خوانی است که با حضور تعدادی از خوانندگان کتاب شکل‌ می‌گیرد و اکنون بالغ بر 500 هزار نفر در باشگاه‌های کتاب‌خوانی عضو هستند.

 

کاراندیش به دیگر برنامه‌های وزارت ارشاد برای بالا بردن سرانه کتاب خوانی اشاره کرد و یادآور شد: دوشنبه‌های کتاب خوانی در مهدکودک ها نیز با همکاری بهزیستی صورت می‌گیرد و انتخاب سالانه پایتخت کتاب از دیگر اقدامات در راستای کتاب‌خوانی است که تا کنون 5 دوره آن کشور در انجام شده است.

 

وی تصریح کرد: امیدواریم نمایشگاه کتاب در لرستان بتواند موفق بوده و اهداف مد نظر در آن تحقق یابد.

 

معاون وزیر ارشاد در خصوص انتخاب مدیرکل ارشاد لرستان نیز گفت: پس از استعفای مدیرکل پیشین ارشاد لرستان آقای احمد حسین فتایی به عنوان سرپرست منصوب شد و ما نهایتا پس از بررسی‌های زیاد به این نتیجه رسیدیم که خود ایشان را مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان کنیم.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار