خبرهای داغ:
استاندار خوزستان گفت: در چند روز گذشته روزانه بیش از ۱۰۰ هزار زائر را به سمت بصره جابجا کردیم.
کد خبر: ۹۱۸۳۳۹۰
|
۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰

به گزارش خبرنگار بسیج ، غلامرضا شریعتی شنبه شب در نشست مشترک با استاندار بصره و برخی دیگر از مسئولان در محل ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند با محوریت بررسی راههای تسهیل در عبور و مرور زائران انجام شد، اظهار کرد: از تمامی مسئولان عراقی برای تسهیل تردد زائران حسینی در بصره تقدیر و تشکر دارم؛ از اینکه همه در تلاش هستید تا پذیرایی و میزبانی خوبی داشته باشند نیز تقدیر می کنم.

وی افزود: امسال با توجه به اینکه طبق توافق دولت جهوری اسلامی ایران و دولت عراق ویزا برداشته شد همانطور که پیش بینی شد تعداد زائران حسینی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: کل وسایل نقلیه دولتی و غیر دولتی را بسیج کردید تا بتوانند با تلاش زائران را با سرعت بیشتری منتقل کنند و سختی ها و مرارت آنها نیز کاهش پیدا کند.

شریعتی یادآور شد: وظیفه خود می دانستم بابت این همراهی و دستوری که داشتید تقدیر و تشکر کنم؛ با تمهیداتی که در استان بصره مقرر و همراهی هایی که در مرز داشتید تا ماشین ها و اتوبوس های ایرانی نیز به آن سوی مرز استقرار پیدا کنند نیز توانست تا حدود زیادی بار ترافیکی را کاهش و شرایط را بهبود ببخشد.

وی عنوان کرد: از اینکه با ما همکاری کردید تا اتوبوس ها با کمترین مدارک پذیرفته شوند که زائران حسینی را با سرعت بیشتری جابجا کنند نیز صمیمانه قدردانی می کنم.

استاندار خوزستان گفت: علاقمند بودم که قبل از مراسم اربعین هم با شما جلسه ای برگزار و هماهنگی داشته باشیم ولی به دلیل تداخل برنامه ها این امکان فراهم نشد.

شریعتی یادآور شد:تاکنون خیلی خوب این مسائل رفع و رجوع شده و اگر مشکلی بوده، نسبت به حجم زائران بسیار ناچیز است.

وی خطاب به استاندار بصره گفت: در چند روز گذشته روزانه بیش از ۱۰۰ هزار زائر را به سمت بصره جابجا کردیم که بعد از آن نیز به نجف و کربلا هدایت شدند؛ این جمعیت برابر با جمعیت یک شهر است و هماهنگی و همکاری شما قابل تحسین است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه توانیم افتخار خدمتگزاری زائران حسینی و حضرت قمر بنی هاشم را داشته باشیم، گفت: از تمامی مسئولان امور مرزی شلمچه (در سمت عراق) به ویژه سرتیپ امیرعلی که همکاری خوبی داشتند، قدردانی می کنیم.

وی افزود: پیش بینی می کنیم با توجه به نزدیک شدن به روز اربعین از روز سه شنبه هفته جاری نیز موجی از جمعیت به سمت کشور عراق در حرکت باشند؛ اگر هماهنگی شود که بتوانیم این جمعیت را نیز با کمک یکدیگر مدیریت و آنها را نیز با کمترین مشکل احتمالی جابجا کنیم هم باز قدردان شما خواهیم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها