مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با برشمردن برنامه‌های این اداره کل در اربعین حسینی، گفت: کردستان میزبان دوازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی، ششمین سوگواره تعزیه و مرثیه راویان عشق و هفته عکس اربعین حسینی است.
کد خبر: ۹۱۸۳۴۶۸
|
۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: دوازدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه باهدف شناسایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورایی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا در روز‌های اول و دوم آبان ماه سال جاری در شهرستان قروه برگزار می‌شود.

وی به بخش‌های این کنگره کشوری اشاره کرد و افزود: بخش شعر این کنگره شامل تمامی مباحث مرتبط به نهضت عاشورایی بوده و در این بخش شعرا در دو رده سنی جوانان زیر ۳۰ سال و بزرگ‌سالان بالای ۳۰ سال آثار خود را به زبان فارسی به دبیرخانه کنگره ارسال کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: در بخش ویژه کنگره شعر عاشورایی نیز شاعران می‌توانند اشعار خود را با موضوع شهدای کردستان خصوصاً شهدای مدافع حرم به زبان‌های فارسی، کردی و ترکی به دبیرخانه ارسال کردند.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان بابیان اینکه هفته عکس اربعین حسینی با همکاری فرمانداری، شورای اسلامی و شهرداری بیجار برگزار می‌شود، افزود: اعتلای مفهوم غنی عزاداری امام حسین (ع) در فرهنگ ایرانی ازجمله اهداف برگزاری هفته عکس اربعین حسینی در بیجار است.

وی از اعلام فراخوان هفته عکس اربعین حسینی نیز خبر داد و اعلام کرد: این هفته هم‌زمان با دهه سوم مهرماه جاری در شهرستان بیجار و هم‌زمان با اربعین حسینی برگزار می‌شود.



قلعه شاخانی با اشاره به بخش‌های هفته عکس اربعین حسینی عنوان کرد: این هفته در دو بخش شامل سومین سوگواره استانی عکس آیین‌های عاشورایی و کارگاه آموزشی عکاسی دینی بر پایه فلسفه اشراقی «شهید آوینی» پیش‌بینی‌شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین به برگزاری ششمین سوگواره تعزیه و مرثیه راویان عشق نیز اشاره کرد و ادامه داد: این سوگواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیجار در روز‌های ۲۸ و ۲۹ مهرماه سال جاری در شهرستان‌های سنندج و بیجار برگزار می‌شود.

وی به اجرای تعزیه گروه‌های برتر کشوری در این سوگواره اشاره کرد و یادآور شد: گروه تعزیه‌خوانی کشوری در روز یکشنبه ۲۸ مهر در شهر سنندج و روز دوشنبه ۲۹ مهر در شهرستان بیجار به اجرای تعزیه خواهند پرداخت.
انتهای پیام/g.s
ارسال نظرات