استاد دانشگاه گفت: راهکار اساسی برای تقویت مبانی فکری و مقابله با جنگ نرم جنبش نرم افزاری است و جامعه‌ای که بتواند برای تولید اندیشه گام‌های بلند بردارد، در مقابل هجمه‌های فرهنگی جنگ نرم مصونیت پیدا می‌کند.
کد خبر: ۹۱۸۳۴۸۱
|
۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

 به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از کمیجان؛ دکتر ابراهیم کریمی استاد دانشگاه در همایش راه کارهای مقابله با جنگ نرم در جمع بسیجیان شهرستان کمیجان گفت: جنگ نرم نوعی چالش و درگیری بین کشورها است که در حوزه محتوا، برنامه و نرم افزاری قرار می گیرد.

وی گفت: هدف جنگ نرم در افکار و قلب عموم مردم است و دشمن، پیروزی در این جبهه را تهی کردن مردم از هویت خود و جولان دادن فرهنگ بیگانه در افکار و رفتار جوانان می‌داند.

دکتر کریمی گفت: هر چه زمان می‌گذرد با رشد تکنولوژی‌ها با رشد تکنیک‌های رسانه‌ای روش‌های کار این شبکه‌ها پیچیده‌تر می‌شود و به تبع لایه‌های جنگ نرم پیچیده‌تر، کامل‌تر و شناخت سخت‌تر می‌شود.

وی جنبش نرم افزاری را یک راهکار اساسی برای تقویت مبانی فکری و مقابله با جنگ نرم دانست و افزود: جنبش نرم‌افزاری یعنی یک حرکت گسترده برای تولید اندیشه و جامعه‌ای که بتواند برای تولید اندیشه گام‌های بلند بردارد، در مقابل هجمه‌های فرهنگی جنگ نرم مصونیت پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در جنگ نرم دشمن سبک دیگری از زندگی را که عمدتاً سبک زندگی غربی و به طور مشخص سبک زندگی آمریکایی است در قالب موضوعات مختلف ترویج کرده و به سمت افکار و قلب های جوانان هدایت می کنند.

استاد دانشگاه گفت:در جنگ نرم جامعه را دچار بحران هویت می کند و پیش‌قراول سلطه، بی‌هویت‌کردن جوامع است و چنانچه جامعه‌ای دارای هویت باشد نمی‌توان آن را تحت سلطه گرفت .

دکتر کریمی در پایان گفت: دشمنان ملت ایران در شرایط کنونی به ابزار تهدید و جنگ نرم علیه ما روی آورده‌اند قدم اول، برخورد هوشمندانه است و دشمن‌شناسی و شناخت طرح‌ها، برنامه‌ها و شیوه‌های اعمال دشمنی آنان با جمهوری اسلامی از راه‌های اساسی این مقابله است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات