استاندار زنجان بر استفاده مدیران دستگاه‌های اجرایی از توان، ظرفیت و توانمندی‌های دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پارک‌های علم و فناوری به ویژه در مسئله پژوهش تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۸۳۴۹۴
|
۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ فتح‌اله حقیقی در کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش و فناوری و نوآوری استان، ضمن قدردانی از تلاش‌های دبیرخانه قبلی این کارگروه تخصصی گفت: مقوله آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری جزو چهار رکن اصلی از ۱۲ رکن رقابت جهانی بین کشورهاست.

مقام عالی استان اظهار داشت: ارکان دوازده‌گانه پژوهش بسیار مهم است و به لحاظ نوشتاری در مقوله‌های بیان شده در سطح کشور پیشرفت خوبی داریم.

وی یادآور شد: در حال حاضر در استان زنجان برخی از امکانات و توانمندی‌ها در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

استاندار زنجان، با بیان اینکه فرهنگ غالب ما باید دانشگاه، علم، فناوری، نوآوری و پژوهش باشد، تاکید کرد: ضروری است دانش آموزان از نخستین سال‌های تحصیل خود با دانشگاه‌ها ارتباط عملیاتی داشته باشند.

حقیقی با تاکید بر اینکه مدیران باید از توان دانشگاه‌های توانمند استفاده کنند، ادامه داد: شان کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری بر این است که فرهنگ پژوهش و فناوری دانش‌محور را در جامعه ایجاد نماید.

وی اظهار داشت: باید افرادی در کمیته‌های این کارگروه حضور یابند که ارتباط عملیاتی بین دانشگاه‌ها برقرار کنند و در مرحله دوم با پارک‌های علم و فناوری و در گام سوم نیز با آموزش و پرورش و سپس با مراکز فنی و حرفه‌ای این رابطه را به طور مستمر گسترش دهند.

استاندار زنجان گفت: این فرایند باید تبدیل به بسته‌ای شود تا غالب آموزش‌ها ارتباط خود را با سازمان ها، ارگان‌ها و صنعت خارج از سیستم دانشگاهی برقرار کنند.

مدیر عالی اجرایی استان تصریح کرد: باید افراد قوی، توانمند، با مطالعه و توانایی بالا در کمیته‌های این کارگروه انتخاب شوند که بتوانند ارتباط علمی و پژوهشی بین ارگان‌ها برقرار کنند.

در پایان این جلسه که با دستور کار "تشریح وظایف کارگروه" و " گزارش مسائل پژوهشی استان، اولویت‌بندی منابع سالجاری برای پژوهش و برنامه ریزی برای فراخوان طرح‌هایی که تاکنون تعیین تکلیف شده اند" برگزار شده بود، دبیران کمیته‌های کارگروه تخصصی استان زنجان با مشارکت و مشورت اعضای حاضر در جلسه تعیین شدند.
ارسال نظرات