خبرهای داغ:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین

تحقق 50 درصدی، تعهد ایجاد اشتغال اداره کار و رفاه اجتماعی استان

بابایی گفت:در استان 16 هزار تعهد شغلی در نظر گرفتیم و در حال حاضر پنجاه درصد این امر تحقق یافته است.
کد خبر: ۹۱۸۳۵۱۵
|
۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان به ریاست هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین و با حضور منوچهر حبیبی معاون سیاسی استاندار، شفیعی فرماندار قزوین و مدیران دستگاه های ستان در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد.
مسعود بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه بیان کرد: سیاست های دولت تدبیر منتج به نتایج مثبت در زمینه اشتغال شده است. در بحث کاهش نرخ بیکاری استان به عدد هشت و دو دهم رسید که رقم بسیار خوبی است و طی پانزده سال اخیر این کمترین نرخ بیکاری فصلی در استان بوده است.

وی گفت: یکی از معیارهای ورود کارشناسان به حوزه کسب و کار کاهش تعدیل نیرو است که در شش ماهه نخست سالجاری شاهد کاهش بیست و پنج درصدی تعدیل نیروی انسانی در استان بودیم و این امر بیانگر سیاست های مثبت اشتغال در استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: در شش ماهه نخست سالجاری 24 درصد کاهش در برقراری مقرری بیمه
بیکاری داشتیم و تسهیلات بانک های عامل و حمایت استان موجب بهبود اشتغال استان شده است.

بابایی عنوان کرد: در حوزه اشتغال روستایی، چهار صندوق کشاورزی، پست بانک، کارافرینی امید و بانک توسعه فعال بودند. حدود 105 میلیارد و 90 میلیون تومان از سوی بانک کشاورزی تسهیلات برای اشتغال پرداخت شده و پست بانک با افزایش پنجاه درصدی جذب تسهیلات، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید در رتبه های سوم و چهارم پرداخت تسهیلات قرار دارند و در مجموع بیش از 180 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت سامانه رصد در استان گفت: ما اولین سامانه رصد استانی را تشکیل دادیم. در استان 16 هزار تعهد شغلی در نظر گرفتیم و در حال حاضر پنجاه درصد این امر تحقق یافته است.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها