مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان گفت: 80 درصد زندانی‌های استان دارای سنی کمتر از 40 سال هستند، بنابراین ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای برای این گروه بیش از پیش تقویت خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۸۳۵۲۱
|
۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، قاسم ولی‌زاده امروز در شورای اطلاع‌رسانی لرستان، با اشاره به برخی فعالیت‌های کمیته اجتماعی این شورا، اظهار کرد: خوشبختانه فعالیت‌های این کمیته با سرعت کمی و کیفی خوبی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که 80 درصد زندانی‌های استان دارای سنی کمتر از 40 سال هستند، بنابراین ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای برای این گروه بیش از پیش تقویت خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان از تحت پوشش بیمه سلامت بودن بیش از یک میلیون و 120 هزار نفر در استان خبر و ادامه داد: همچنین با توجه به در دستور کار قراردادن نسخه الکترونیکی، در شهرستان ازنا این مهم به صورت 100 درصدی د حال اجرا است، ضمن اینکه سعی خواهد شد تا پایان سال اغلب شهرهای استان به این شیوه از تجویز نسخ مجهز شوند.

ولی‌زاده بیان داشت: همچنین از آبان ماه با مشارکت وزارت تعاون و بیمه سلامت، طرحی به منظور بیمه اجباری افراد ناتوان در پرداخت حق بیمه اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به غربالگری روانشناختی کودکان مناطق سیل‌زده استان، افزود: تاکنون 3 هزار و 100 کودک مورد غربالگری قرار گرفتند که نتایج 517 کودک مثبت اعلام شده و بایستی مشاوره شوند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان، مهمترین اختلالات کودکان مناطق سیل‌زده استان را افسردگی و اضطراب عنوان کرد.

ولی‌زاده با اشاره به رشد 2 درصدی اهدای خون طی 6 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 8 درصد اهداکنندگان را خانم و مابقی را آقا اعلام کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات