داستان های «صدف» و «هزار رنگ» نقد و بررسی شد

در دهمین نشست انجمن داستان بوشهر دو داستان «صدف» و «هزار رنگ» از مجموعه داستان‌های آنتون چخوف مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۱۸۳۵۷۶
|
۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، این نشست اولین جلسه عمومی انجمن داستان حوزه هنری بود که با استقبال خوب مخاطبین برگزار شد.

در این نشست فعالیت‌ها و اهداف انجمن مبنی بر شناسایی و جذب استعدادها، افزایش توانمندی‌های داستان نویسی و تولیدات ادبی به اعضای انجمن و دیگر حاضران ارائه شد.

سیر جدید مطالعاتی انجمن داستان بوشهر به داستان آنتون چخوف از مجموعه داستان های کوتاه می‌پردازد که در دهمین نشست انجمن، دو داستان صدف و هزار رنگ بررسی شد.

چخوف به عنوان یکی از تاثیر گذارترین داستان کوتاه نویسان کل تاریخ شناخته می‌شود، وی واقع گرایی، رئالیسم و مضامین اجتماعی را در درون مایه داستان‌های خود دارد.

وی علاوه بر داستان نویسی، در عرصه نمایشنامه نویسی نیز فعالیت داشته و همین موضوع باعث می‌شود که عناصر داستان، توصیف و تصویر سازی در آثار ایشان جلوه کند.

در خصوص داستان "هزار رنگ" مضامین اختلاف طبقاتی، فضای اختناق در دوره‌ای که داستان نوشته شده و تغییر شخصیت افراد در موقعیت‌های مختلف توسط اعضا مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه در خصوص داستان "صدف"، مباحثی چون فقر، اختلاف طبقاتی و بی خردی جامعه بورژوازی نسبت به مسائل پیرامونی خود مطرح شد، فقری که در حال گرفتن جان یک کودک به علت گرسنگی می‌باشد، دستمایه تمسخر چند فرد ثروتمند می‌گردد.

در پایان اعضای جدید به خواندن داستان های خود پرداختند و داستان ها مورد نقد و بررسی اعضا قرار گرفت.

گفتنی است، نشست های داستان خوانی و نقد داستان، شنبه هر هفته ساعت ۱۷ در سالن اجتماعات حوزه هنری استان بوشهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات