مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج):
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج)گفت: یکی از بزرگترین و مهمترین دستاوردهای اربعین ایجاد وحدت، یکدلی، هماهنگی و انسجام میان همه مسلمانان بوده و اربعین، فرصتی برای ایجاد همدلی و صمیمیت هرچه بیشتر بین مسلمانان در سراسر جهان محسوب می شود.
کد خبر: ۹۱۸۳۶۶۱
|
۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

حجت الاسلام حسن بیگدلی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج ضمن تسلیت فرارسیدن ایام اربعین حسینی بابیان اینکه سنت و جریان پیاده روی برای زیارت سیدالشهدا در روز اربعین سابقه‌ای طولانی دارد ،اظهار داشت:اسیران وبازماندگان حادثه کربلا پس از وقوع واقع عظیم عاشورا به شام رفته وتا اربعین اباعبدالله الحسین(ع)باردیگر خود را به کربلا رساندند وامروزه پیاده روی میلیون ها نفر از مردم جهان در راهپیمایی عظیم اربعین در جهت همدردی و ابراز ارادات به ساحت مقدس اهل بیت(ع) می باشد.

 

وی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین نشات گرفته از هدف والای امام حسین(ع)است ،افزود: به عبارتی هدف از پیاده روی اربعین زنده نگهداشتن مکتب امام حسین (ع) وتبیین ایستادگی ،ایثار ،شهادتواز خودگذشتگی آن حضرت در جامعه کنونی است.

 

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه پیاده روی اربعین در راستای اشاعه فرهنگ عاشورا و اهداف قیام امام حسین (ع) بوده و فرصتی برای معرفی تشیع و نهضت حسینی به جهان به حساب می‌آید،عنوان کرد:همایش پیاده روی اربعین نه تنها نشان وحدت مسلمانان جهان است، بلکه حضور دیگر مذاهب جهان، این مراسم را تبدیل به صحنه اتحاد و اخوت جهانیان کرده است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) پیاده روی عظیم اربعین حسینی را نماد وحدت و انسجام شیعیان جهان دانست و افزود: انسجام و وحدت مسلمانان در سراسر جهان با حضور در پیاده روی عظیم اربعین که هرسال تجلی بیشتری پیدا می‌کند در دل دشمنان وحشت و ترس ایجاد کرده است.

 

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دلایل فراگیری و اثر گزاری پیاده روی حماسی و معنوی اربعین در سطح بین المللی مردمی بودن آن است، ادامه داد:تمامی اقدامات فرهنگی،مذهبی، اسکان و تغذیه زائران در ایام اربعین حسینی در کشور عراق توسط مردم مدیریت شده و این مهم از ویزگی های منحصر به فرد در این دوران می باشد.

 

وی با یادآوری اینکه ثواب زیارت امام حسین(ع) طبق روایات بالاتر از 70هزار حج مقبول است،خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت عظیم اربعین حسینی که روز به روز در حال گسترش است،در راستای ترویج ارزش‌های اسلامی بهره مند شد.

 

ارسال نظرات