خبرهای داغ:
با سخنرانی پروفسور محمد خاقانی،

سمینار "تازه های پزشکی در بیماری های قلب و عروق" در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود

سمینار "تازه های پزشکی در بیماری های قلب و عروق" در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با سخنرانی پرفسور محمد خاقانی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۳۷۴۳
|
۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سمینار "تازه‌های پزشکی در بیماری‌های قلب و عروق" با سخنرانی پروفسور محمد خاقانی جراح برجسته و توانمند قلب و عروق در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برگزار شد.
پروفسور خاقانی در این سمینار که به مدت ۲ ساعت برگزار شد پیشینه‌ای کامل از بیماری‌ها و درمان قلب از گذشته تا امروز را ارائه داد و همچنین به بیان نکات اخلاقی و انسانی در حوزه پزشکی که رعایت آن از ملزومات این حوزه است پرداخت.
استاد دانشگاه‌های جفرسن، تمپل، پیتسبورگ و وسترن میشیگان آمریکا در پایان این سمینار به سؤالات تعدادی از دانشجویان علوم پزشکی و علاقمندان پاسخ داد و خطاب به دانشجویان علوم پزشکی تاکید کرد: شما کار بزرگی انجام می‌دهید و راه سخت و مهمی را در پیش رو دارید. این مهم است که تعداد خانم‌های رشته‌های علوم پزشکی امروز بیشتر از آقایان است در حالیکه در زمان تحصیل اینجانب شرایط متفاوت بود. 
این سخنرانی که با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود و برای عموم علاقمندان در دانشکده علوم پزشکی این واحد دانشگاهی برگزار شد با استقبال جمع کثیری از دانشجویان و اساتید علوم پزشکی این دانشگاه و تعدادی دیگر از علاقمندان به این حوزه برگزار شد.
پروفسور محمد خاقانی عضو کالج جراحان قلب آمریکا، عضو آکادمی پزشکی سلطنتی کانادا، عضو انجمن قلب آمریکا، عضو جامعه جراحان قلب و عروق، استاد دانشگاه Michigan State آمریکا، دارای برد تخصصی، جراح عمومی، جراح قلب و سینه و عروق بوده و از متبحرترین و با تجربه‌ترین پزشکان فوق تخصص در این حوزه است که در سال ۹۴ به صورت افتخاری عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود شد.
وی که از اساتید مشهور پزشکی دنیا محسوب می‌شود بیش از ۳۸۰۰۰ ساعت عمل جراحی قلب و بیش از ۱۰۰۰۰ عمل قلب را طی ۳۵ سال خدمت و تلاش مستمر علمی و پزشکی به جامعه جهانی ارائه کرده است.
پروفسور محمد خاقانی متولد شهر شاهرود است و در سال ۱۳۴۷ از دانشکده پزشکی دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و دوره جراحی عمومی و جراحی تخصصی قلب را در آمریکا گذراند و هم اکنون اگرچه ساکن آمریکاست، اما عضو افتخاری هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود است و در سفر‌های خود به ایران و شهر شاهرود در جمع دانشجویان و اساتید علوم پزشکی دانشگاه‌های این شهر حاضر می‌شود و به درمان بیماران هموطن نیز می‌پردازد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها