بسیجی حجت الاسلام محمد صابر آهنگر در مسابقات دفاع شخصی استان البرز در تاریخ 26شهریور سال جاری موفق به کسب مدال طلا در وزن منفی 62 گیلوگرم شد.
کد خبر: ۹۱۸۳۸۶۷
|
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳

  بسیجی حجت  الاسلام محمد صابر آهنگر در مسابقات دفاع شخصی استان البرز در تاریخ 26شهریور سال جاری موفق به کسب مدال طلا در وزن منفی 62 گیلوگرم شد.

خواسته های مقام معظم رهبری از جوانان ملاک عملم در زندگی است

حجت الاسلام ترکاشوند مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام حسین (ع) کرج در دیدار با وی از فعالیتهای ورزشی وی تقدیر کردند.

در حاشیه این مراسم گفتگوی تفصیلی با این طلبه بسیجی داشتیم که به شرح زیر است.

ضمن عرض تبریک خودتان را معرفی کنید؟

بنده محمد صابر آهنگر و از بسیجیان ناحیه امام حسین (ع) کرج – حوزه 123شهید ایزدیار و عضوپایگاه حضرت سید الشهداء(ع)هستم. خدا را شکربنده از موقعی که به یاد دارم در پایگاه ومسجد فعالیت دارم ، امیدوارم که بتوانیم، فضای خوب بسیج ومسجد را برای نسل های آینده نیز آماده بکنیم.

از دوران نوجوانی وکودکی ورزش را در مسجد وپایگاه بسیج شروع کردم وابتدا ی فعالیت ورزشی خود را از رشته کشتی آغاز کردم وامروز نیز در رشته دفاع شخصی به فعالیت ورزشی می پردازم.

درمسابقات دفاع شخصی استان البرز جنابعالی موفق به کسب مدال طلای  شدید  لطف کنید از مسابقات برای ماتعریف کنید؟

 در مسابقات دفاع شخصی استان البرز تیم باشگاه شهید سبحانی  ناحیه امام حسین (ع) کرج  به همت وتلاشهای استاد عزیزمان جناب آقای بیگدلی موفق به کسب مقام قهرمانی مسابقات در بین 8 تیم شرکت کننده در مسابقات شدیم وبنده نیز به فضل الهی، با کسب رتبه نخست وزن منفی 62 کیلو گرم به مسابقات کشوری که در بهشر مازنداران در مهرماه سال جاری انجام شد راه پیدا کردم.

شرایط مسابقات کشوری به چه نحوی برای شما رقم خورد؟

در دومین دوره  مسابقات دفاع شخصی کشوری  باحضور 16 تیم از استانهای کشور با شرایط متفاوتی برگزار گردید وسطح مبارزات در حد خیلی بالایی بود وبنده در وزن منفی 62کیلو گرم درحضور داشتم که با توجه به مصدومیت شدید م در مسابقات  وبرخی ناداوریها ؛تلاش های بنده ناکام ماندولی موفق  به کسب جام اخلاق مسابقات در عملکرد تیمی خود شدیم و امیدواریم که با تلاش های بیشتر خودمان ومربی عزیز مان  در مسابقات سال های آتی جایگاه  بهتری را کسب کنیم.

راجع به  رشته دفاع شخصی برای مخاطبین ما توضیح  ارائه می دهید؟

رشته دفاع شخصی سبک جدیدی می باشد که زیر مجموعه رشته جودو می باشدورشته بسیار قشنگ وپویا می باشد وبا فضای روحی دوستان بسیجی بسیار نزدیک است وسازگاری بیشتر دارد وبواسطه ذکر های مقدسی که در این ورزش بکار برده می شود فضای معنوی خاصی حاکم می باشد، رئیس  این سبک در کشور" استاد سلگی "هستندکه امیدواریم با تلاش های روز افزون ایشان این سبک ورزشی بهتر به جوانان معرفی شود وسطح مسابقات نیز ارتقاء پیدا کرده وبا رشد تجربیات تیم های شرکت کننده ونفرات داوری شاهد شکوفایی بیشتر در این رشته ورزشی باشیم.

 به نظر جنابعالی نقش ورزش در سبک  زندگی عزیزان بسیجی  چگونه است؟

حضرت امام خامنه ای در تعریف جوان مومن انقلابی سه خواسته از جوانان دارد که عبارتند از تهذیب –تحصیل –ورزش که بنده این سه شاخصه را ملاک عمل قرار می دهم وبه دوستان بسیجی نیز متذکر می شوم.این سه شاخصه ارتباط نزدیک وحالت هم پوشانی برای هم دارند زیرا فردی که ورزشکار است بدنی سالم تر فکری باز وپویاترو با نشاط تر برای تحصیل وتهذیب دارد وموفق تر است. کسی که  تحصیل می کند بهتر می تواند ورزش را انجام دهد وکسی که مهذب است ودر جهت کسب کمالات روحی ومعنوی گام بر می دارد قطعا به تحصیل وسلامت جسمی خودش نیز نیاز دارد.

بنده خودم کامل فواید این سه شاخصه را در زندگی  مشاهده کرده ام وهر زمان در مسیر کسب این سه شاخصه طلایی بوده ام زندگی در روال موفقیت قرار داشته وتوانسته ام بر مشکلات زندگی فائق شوم.وخدای متعال نیز درهای رحمتش را به روی بنده باز کرده است.

در دیدار اخیر مقام معظم رهبری با جوانان ایشان بیان کردندکه جوانان نخبه پاره تن ملت هستند برداشت جنابعالی از این فرمایش حضرت آقا چیست؟ونقش جوانان در تحقق تمدن نوین اسلامی را چگونه ارزیابی می کنید؟

بنده حضرت آقا را به عنوان ستون اصلی انقلاب می دانم که بعنوان عالم انقلابی، نگاه ویژه ای بر حضور مردم وبویژه جوانان در پیشبرد اهداف الهی این انقلاب دارند.

جلسات ایشان با جوانان  جلساتی با نشاط همراه با امید بخشی به جوانان وجامعه است وهمیشه در دیدار با جوانان همیشه لبخند برلبان وچهره مبارکشان ترسیم است واین نشان دهنده این مسئله است که امید در بین جوانان ضامن تدوام وتعالی انقلاب اسلامی است.

نخبگانی که باید مردم را هدایت کنند وبه پیش ببرند نیز از همین مردم وجوانان هستندواین نکته در تاریخ مشاهده می گردد که هرزمان که نخبگان از جامعه  جدا شدند ویا جامعه خود را از حرکت هدایتگری نخبگان بی نیاز دید انقلاب ها به انحراف کشیده شده است.

تربیت نیروی جوانان برای آینده نیاز امروز انقلاب ماست  ونخبگان در ترسیم آینده روشن نظام اسلامی جایگاه ممتازی دارند. ومابایستی تمرکزمان بر روری آموزش پرورش ودانشگاهها باشد.

در نظام طرح شجره طیبه صالحین در چند محور  تربیتی ،بصیرتی ومهارتی  سعی ما، درپرورش وکادر سازی در نسل نوجوان وجوان در بسیج هستیم تا بتوانیم آینده انقلاب را بیمه کنیم.و علاوه بر پرورش معنوی توجه خاصی به مسایل ورزشی ومباحث مشاوره روانشناختی داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها