اعتبارات تخصیص یافته بازسازی راه‌ها که کافی نیست

معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: تاکنون 346 میلیارد تومان برای بازسازی راه‌ها اختصاص یافته که کافی نیست.
کد خبر: ۹۱۸۳۸۸۳
|
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، گودرز امیری  امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی، توسعه و اقتصاد مقاومتی لرستان، با بیان اینکه قبل از سیل اقدامات خوبی در راستای پیشگیری از خسارت و کاهش تلفات همچون ایجاد دیواره‌های موقت انجام شد، خاطرنشان کرد: پس از سیل نیز با انجام فعالیت‌هایی در کمترین زمان ممکن دستگاه‌های خدمات‌رسان اقدام به برقراری آب و برق و گاز در مناطق سیل‌زده کردند.

معاون عمرانی استانداری لرستان با اشاره به خسارت 35 هزار واحدمسکونی طی سیل اخیر، عنوان کرد: تمامی این واحدها جهت پرداخت تسهیلات در کمتر از 4 ماه به بانک‌های عامل معرفی شدند.

امیری از بهره‌برداری 1500 واحد مسکونی سیل‌زده از 12 هزار واحد نیازمند احداث خبر و ادامه داد: 18 هزار واحد تاکنون تعمیر شده و عملیات تعمیر 2 هزار واحد دیگر تا 10 روز آینده به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به پرداخت 740 میلیارد تومان تسهیلات به سیل‌زدگان، تصریح کرد: همچنین تاکنون 190 میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

معاون عمرانی استانداری لرستان به ثبت 30 هزار و 808 پرونده بهره‌بردار خسارت‌دیده از سیل در سامانه سجاد (سامانه جامع امداد و بازسازی دولت) اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون در بخش کشاورزی 270 میلیارد تسهیلات و 290 میلیارد تومان کمک بلاعوض تخصیص یافته است.

امیری اظهار داشت: 750 میلیارد تومان خسارات به زیرساخت‌های کشاورزی از جمله جاده‌های بین مزارع و ایستگاه‌های پمپاژ وارد شده که متاسفانه تاکنون تعیین تکلیف نشده است.

وی با اشاره به خسارت سیل به 2 هزار و 500 کیلومتر از راه‌های استان، گفت: تاکنون 346 میلیارد تومان برای بازسازی راه‌ها اختصاص یافته که کافی نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات