خبرهای داغ:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان خبر داد

اسکان ۲۱۷۶ نفر توسط جمعیت هلال احمر استان همدان در طرح اربعین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: از زمان شروع طرح اربعین ارائه خدمات معاونت امداد و نجات هلال احمر تاکنون ۲ هزار و ۱۷۶ نفر توسط جمعیت هلال احمر استان همدان اسکان گرفته‌اند.
کد خبر: ۹۱۸۳۹۲۳
|
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸

اسکان ۲۱۷۶ نفر توسط جمعیت هلال احمر استان همدان در طرح اربعینبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، بهروز کارخانه‌ای در ستاد اربعین استان همدان با اشاره به خدمات جمعیت هلال احمر استان همدان در طرح اربعین با بیان اینکه طرح از ۱۳ مهر ماه آغاز شده است، اظهار داشت: از زمان شروع طرح ارائه خدمات معاونت امداد و نجات هلال احمر تاکنون ۲ هزار و ۱۷۶ نفر توسط جمعیت هلال احمر استان همدان اسکان گرفته‌اند.

وی از وقوع ۴۲ حادثه امداد و نجات در این مدت خبر داد و با بیان اینکه ۷۲ مصدوم بر اثر این حوادث بر جای مانده که تعداد ۴ نفر از آنان به صورت سرپایی درمان شده‌اند، گفت: ۲۳ نفر از مصدومان نیز به درمانگاه‌ها و مراکز درمانی انتقال یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از فوت یک نفر در این حوادث خبر داد و با بیان اینکه تعداد تیم‌های عملیاتی ۴۲ مورد و تعداد کل نیروهای عملیاتی ۱۳۸ نفر بوده است، گفت: ۲۷ دستگاه آمبولانس و ۶ دستگاه خودروی نجات در این عملیات اعزام شده اند.

کارخانه‌ای به آمار حوادث جاده‌ای استان همدان در طرح ایام اربعین اشاره کرد و با بیان اینکه ۲۶ مورد حادثه به وقوع پیوسته که ۶۸ مصدوم بر جای گذاشته و از این تعداد چهار نفر به صورت سرپایی درمان شده‌اند، گفت: ۲۰ نفر از مصدومان نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

وی از فوت یک نفر در حوادث جاده‌ای استان همدان خبر داد و با بیان اینکه در این زمینه ۲۶ تیم عملیاتی شامل ۸۱ نفر حضور داشته‌اند، گفت: ۲۵ مورد اعزام آمبولانس و پنج مورد خودروی نجات به این حوادث اعزام شده است.

وی در توضیح آمار پایگاه‌ها و مراکز امدادی جمعیت هلال احمر استان همدان و نیروهای فعال در ایام اربعین حسینی اظهار داشت: ۱۲ پایگاه و مرکز امداد جاده ای ثابت به استعداد ۶۰ نفر روز نیرو و یک پایگاه خدمات امداد و نجات کوهستان ثابت به استعداد ۵ نفر روز و یک مرکز کنترل و فرماندهی عملیات با تعداد چهار نفر روز نیرو در این طرح فعال هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از به کارگیری ۲۰ دستگاه خودرو آمبولانس و ۱۵ دستگاه خودروی عملیاتی و ۱۱ دستگاه خودروی امدادی سخن گفت و با بیان اینکه تجهیزات و نیروهای اعزامی به کشور عراق در ایام اربعین حسینی شامل دو دستگاه آمبولانس و یک دستگاه تریلی بوده که به همراه ۵ نیرو اعزام شده اند، گفت: در بخش معاونت درمان و توان بخشی نیز ۳ نفر به کشور عراق اعزام شده‌اند.

وی به خدمات معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز اشاره کرد و گفت: دو پزشک عمومی و پنج تکنسین دارویی به عراق اعزام شده‌اند.

کارخانه‌ای به خدمات ارائه شده در پایانه معین مرزهای مهران و خسروی در مریانج اشاره کرد و با بیان اینکه ۳۵ نفر روز نیرو در قالب ۷ تیم فعال خواهند بود، گفت: ۲۰ تخته چادر و ۲ هزار و ۵۰۰ تخته پتو و دو عدد آمبولانس در این پایانه به کار گرفته شده است.

وی با اشاره به تیم‌های حاضر در پایانه مریانج اظهار داشت: چهار تیم کمک‌های اولیه، پنج تیم واکنش سریع، ۱۴ تیم اسکان برادران و خواهران، پنج تیم راهنمایی زائرین، پنج تیم فرماندهی پشتیبانی و دو تیم مستندسازی در این پایانه مستقر است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات