مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی یزد با معرفی برگزیدگان و راهیافتگان به مرحله منطقه‌ای و کشوری به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۱۸۳۹۵۲
|
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ سرانجام ۸ روز پرتلاش برای قصه‌گویان یزدی به پایان رسید و، اما حکایت همچنان باقی است؛ دنیای قصه‌ها هیچ وقت پایان نمی‌پذیرد، بلکه آدمی را به قصه‌ای دیگر جذب می‌کند و این چرخه همچنان ادامه پیدا می‌کند مادامی که فرهنگ، زبان، هویت و تاریخ زنده و پویاست.

لذت دیدن و شنیدن این قصه‌های جذاب را هرگز نمی‌توان فراموش کرد، هر دفعه با ورود به سالن قصه‌گویی گویا به شهر قصه‌ها وارد می‌شویم، گذر زمان را حس نمی‌کنیم و بی‌غم مانند یک کودک سر تا پا با گوش جان محو قصه‌ها و داستان‌ها می‌شویم.

لحظه قصه گفتن پدر بزرگ یا مادر بزرگ‌ها به سال‌ها قبل برگشتیم؛ به زمستان‌های سرد و سوزناک کنار کرسی و داستان‌های شاهنامه فردوسی، گلستان سعدی و مثنوی مولانا، هنگام قصه گفتن کودکان و نوجوانان گشتی در دنیای پاک و خالص کودکی زدیم و دوباره طعم شیرین بچگی را چشیدیم، و با پدر‌ها و مادر‌ها همراه شدیم و دنیای پیچیده آدم بزرگ‌ها، عاقل بودن و بزرگ شدن را تجربه کردیم.

قصه این تجربه‌ها هم به سر رسید، ولی قصه و قصه گویی همچنان ادامه دارد، هنری که نه تنها به پویا و زنده بودن فرهنگ و زبان کمک می‌کند بلکه انسان ساز، هویت ساز، و شخصیت‌ساز است.
قصه‌هایی که به ورطه فراموشی سپرده نمی‌شوند فقط از قصه‌ای به قصه دیگر تبدیل می‌شوند و اینبار قصه گویان یزدی قصه‌های زیبای خود را از مرحله استانی به منطقه‌ای و سپس به کشوری می‌برند.

در اختتامیه مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی؛ طاهره حاجی حسینی، حمیده حائری، مهدیه کشوری مقدم، زهرا حبوباتی و زهرا باستانی بافقی به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.

زهرا لازمی، ساغر دهقان، و هانیه اعتمادیان هم به عنوان برگزیدگان بخش کودک و نوجوان و در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها اشرف ابراهیمی، محمدکارگر شورکی، و طیبه جلال پور به مرحله ملی راه یافتند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات