خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر راه‌اندازی مراکز تخصصی اعتقادی و تربیت دینی کودک گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به دلیل وجود مشکلات در زیرساخت‌های عقیدتی است.
کد خبر: ۹۱۸۴۱۱۲
|
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به دلیل وجود مشکلات در زیرساخت‌های عقیدتی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در شورای فرهنگ عمومی استان همدان با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان همدان را باید جدی بگیریم و در ابتدای هر جلسه گزارشی از اجرایی شدن مصوبات جلسه قبل ارائه شود.

وی افزود: با توجه به تغییراتی که در دبیرخانه شورا اتفاق افتاد مصوبات جلسه قبل شورای فرهنگ عمومی استان 40 تا 50 درصد اجرایی شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با اشاره به اینکه امروز دومین جلسه این شورا در سال 98 برگزار می‌شود، گفت: باید ترتیبی اتخاذ شود تا هر ماه نشست شورای فرهنگ عمومی استان برگزار شود.

شعبانی عنوان کرد: در سال گذشته نشست شورای فرهنگ عمومی استان همدان یک بار برگزار شد که از لحاظ برگزاری تعداد جلسات در سال 97 در بین استان‌های کشور در ردیف آخر بودیم و امیدواریم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در نیمه دوم سال عقب افتادگی جلسات را جبران کنیم.
وی تاکید کرد: یکی از مشکلات موجود در سراسر کشور که به دلیل شرایط جغرافیایی همدان در استان ما خود را بیشتر نشان می‌دهد مسائل فرق و مذاهب است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به دلیل وجود مشکلات در زیرساخت‌های عقیدتی است، تصریح کرد: اگر یک تفکر غیردینی رواج پیدا کند به مرور تبدیل به فکر، فرهنگ و سنت می‌شود.

شعبانی تاکید کرد: با توجه به برخی گزارش‌ها و نیز به دلیل جغرافیای استان راه‌اندازی مرکز تخصصی اعتقادات شیعی و نیز مرکز تخصصی تربیت کودکان در همدان ضروری است.

وی با اشاره به اینکه در مرکز تخصصی اعتقادی باید دفاع عقلایی از عقاید شیعی انجام شود، نه کار سیاسی و امنیتی اظهار داشت: از سنت‌های اصیل ما که مذهبی و برخی ملی هستند باید دفاعی عقلایی و صحیح صورت بگیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با اشاره به این که تاسیس یک مرکز تخصصی، تبلیغی دیگر برای تربیت کودکان و نوجوانان استان ضروری است گفت: نمونه این مرکز را در کشور نداریم و شورای فرهنگ عمومی استان می‌تواند با تصویب تاسیس این مرکز، همدان را به استانی پیش‌رو در این بحث تبدیل کند.

شعبانی عنوان کرد: در این مرکز باید تربیت دینی و سایر تربیت‌ها و آموزش‌ها در حوزه کودک و نوجوان به صورت تخصصی مورد توجه قرار بگیرد‌.

وی با اشاره به این که به مدت 5 سال در حوزه فرق و مذاهب کار پژوهشی و اجرایی انجام دادم و به جزئیات آن آگاه هستم گفت: ایجاد مرکز تخصصی فرق و مذاهب به معنای ایجاد یک مرکز با تاسیسات و فضا و ساختمانی بزرگ و مجزا نیست.

امام جمعه همدان افزود: ما به دنبال حلقه مفقوده‌ای هستیم که حلقه وصلی برای هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط و تربیت نیروی انسانی شود.

وی با تاکید بر اینکه کمیته‌ای به همین منظور ذیل شورای فرهنگ عمومی استان با حضور نماینده اوقاف، فرهنگ و و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و دانشگاه ایجاد شود عنوان کرد: آنچه در این کمیته مصوب می‌شود به عنوان مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان همدان مورد تایید قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: بودجه‌ای که برای ایجاد این مراکز نیاز است به اندازه یک برنامه فرهنگی شهرداری نیست و موصوع مهم در ساختار این مرکز نوع مدیریت و استفاده بهینه از داشته‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات