مسئول موکب جوانان بروجرد بیان کرد: روزانه ۱۰ هزار زائر از خدمات موکب جوانان بروجرد بهره‌مند می‌شوند و در حال حاضر ۳۴ خادم با این موکب همکاری می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۸۴۱۴۴
|
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، اصالت‌پور  امروز در جمع خبرنگاران گفت: موکب جوانان بروجرد در سال گذشته تأسیس‌شده و امسال نخستین سالی‌ است که موکب ما در شهر کربلای معلی راه‌اندازی شده‌است.

وی اظهار داشت: موکب جوانان بروجرد در سه بخش فرهنگی، درمانی و خدماتی به زائران حسینی خدمت می‌کند.  

اصالت پور تصریح کرد: ما در بخش خدماتی قسمت‌های مختلف تعمیر کفش و کوله، تعمیر لباس و چادر، تعمیر عینک و شلوار، پیرایش مردانه و امانتداری شارژ تلفن همراه را داریم. هم‌چنین در این موکب غرفه عکس آنلاین زائران وجود دارد که در این غرفه عکس خانوادگی زائران به‌صورت لحظه‌ای چاپ‌شده و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

مسئول موکب جوانان بروجرد خاطرنشان کرد: در موکب جوانان بروجرد، طرح نایب‌الشهید نیز مشغول به فعالیت است. در این طرح، عکس شهدای لرستان و شهدای محور مقاومت چاپ شده‌است، هم‌چنین مشخصات صاحبان کوله روی جلد پشت آن درج می‌شود تا در صورت گم‌شدن کوله آسان‌تر بتوان به زائر دسترسی پیدا کرد.

اصالت پور با اشاره به اینکه در یکی از قسمت‌های موکب جوانان بروجرد گلاب‌پاشی با دستگاه برقی وجود دارد که روزانه ۵۰۰ لیتر گلاب و عطر در این دستگاه برای خنک‌کردن فضا و پراکندن بوی خوش مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: یکی دیگر از غرفه‌های بروجرد به‌نام غرفه گِل‌وگلاب است. در این غرفه چهار تن از خوشنویسان بروجرد با استفاده از گل‌وگلاب آمیخته نوشته‌های درخواستی زائران را روی پیراهن، دستار و یا کوله منقش می‌کنند.

وی افزود: غرفه بستنی سنتی بروجرد یکی دیگر از غرفه‌های موکب جوانان بروجرد است. در این غرفه روزانه ۵۰۰۰ بستنی تهیه و بین زائران حسینی توزیع می‌شود. در این راستا ۲ تن شیر را از بروجرد برای تهیه بستنی به کشور عراق حمل کرده‌ایم تا احیاناً با کمبود شیر برای تهیه بستنی مواجه نباشیم.

مسئول موکب جوانان بروجرد  بیان کرد: روزانه ۱۰ هزار زائر از خدمات موکب جوانان بروجرد بهره‌مند می‌شوند و در حال حاضر ۳۴ خادم با این موکب همکاری می‌کنند.

اصالت پور با اشاره به اینکه حضور مواکب در کشور عراق به‌معنای برگزاری یک رزمایش برای ظهور امام زمان(عج) بوده و ما باید نقش و تأثیرگذاری امام حسین(ع) را به جهان معرفی کنیم تا ان‌شاءالله که ما نیز قدمی در برداشتن ظهور برداشته باشیم.

وی  با بیان اینکه خدمات اینترنت هم‌اکنون در کشور عراق فعال نیست و وجود دستگاه بی‌سیم برای ارتباط بین مواکب لرستان ضروری به‌نظر می‌رسد.گفت:  هم‌چنین باید اقدامات اساسی برای گمشدگان در ایام اربعین در نظر گرفت، ما با ضعف خدمات‌دهی در این حوزه روبه‌رو هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات