خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۱۲ قائم آل محمد(عج):
حجت الاسلام و المسلمین صمیمی گفت : زمانی که خداوند متعال انسان را خلق کرد واژه اربعین را نیز خلق کرد.
کد خبر: ۹۱۸۴۱۶۵
|
۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

خداوند خالق اربعین استبه گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین صمیمی مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۱۲ قائم آل محمد (عج) استان سمنان به مناسبت اربعین حسینی در جمع رزمندگان این یگان گفت : زمانی که خداوند متعال انسان را خلق کرد واژه اربعین را نیز خلق کرد.
وی در ادامه افزود : فرایند خلقت انسان چهل روز به طول کشید و در این چهل روز حیات، حکمت وعقلانیت و روح خدا در کالبد او دمیده شد و همچنین است که انسان در چهل سالگی به اوج قدرت جسمی و عقلی دست می یابد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه درتیپ ۱۲ قائم (عج) در ادامه خاطرنشان کرد : در چهل روز رموزی نهفته است که خداوند متعال بسیاری از برکاتش را در چهل روز قرار داده است؛ مثلا اگر چهل روز ناشتا کسی انار تناول کند شیطان را از خود دور خواهد کرد. از این مطلب این معنا استخراج می شود که شیطان درون به یک معنا و در معنای دیگر میکروب از بدن انسان خارج خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین صمیمی با بیان اینکه این چنین است که اگر کسی لقمه حرام بخورد تا چهل روز دعای او مستجاب نخواهد شد دعایش به خدا نخواهد رسید و چنانچه لقمه حلال تناول کند تا چهل روز نورانیت آن حلال در روح و جسم او خواهد بود .
وی گفت : آنچه از بزرگان دین برای ما به یادگار مانده است چنین روایت شده است که در چهل سالگی انسان به بلوغ عقلی می رسد و دیگر خطا و انجام گناه از او پذیرفته نیست چرا که حجت عقلانی براو تمام شده است به همین خاطر شیطان بعد از چهل سالگی انسان، دلبسته آدم می شود و هر گناه ما در این سن امید شیطان را بیش از پیش خواهد کرد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه درتیپ ۱۲ قائم (عج) در در ادامه گفت : اگر سوره هایی از قرآن کریم را ۴۰ روز تلاوت کنیم اتفاقات خوبی در زندگی ما خواهد افتاد.
وی به نقل از امام صادق علیه السلام فرمود چهل روز خواندن سوره مبارکه حشر یا چهل بار خواندن سوره حمد به آب باعث شفای بسیاری از بیماری ها خواهد بود البته به شرط آن که ایمان و عقیده در این راستا محکم و استوار باشد؛ همچنین روایت شده است اگر کسی چهل حدیث را حفظ کند فردای قیامت به صورت فقیه مشهور خواهد شد این فرموده پیامبر اکرم صلوات الله علیه می باشد و چنانچه اگر انسان چهل روز تمام اعمالش را خالص و مخلص برای خدا بگرداند و رنگ خدایی به کارهایش بزند در های حکمت از دل به زبانش جاری خواهد شد .
حجت الاسلام و المسلمین صمیمی در ادامه خاطرنشان کرد : دعا برای چهل مومن باعث می شود در مرحله اول دعاهای خودمان مستجاب گردد همچنین شرکت در تشییع جنازه مومنین باعث می شود که چهل گناه بزرگ از انسان بخشیده شود .
او در پایان گفت : اسلام پر از برکاتیست که انسان را به سعادت دنیا و آخرت می رساند و شناختن و مطالعه این برکات بی شک تحولی عظیم در هر انسانی به وجود خواهد آورد؛ خداوند متعال دینی کامل و جامع به ما عنایت فرموده و چنانچه مشکلات در زندگی ما را به سختی می اندازد به خاطر کم سعادتی ما در بهره مندی از برکات اسلام و ائمه اطهار می‌باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها